In plus, Coca-Cola a achizitionat si 10% din Green Mountain Coffee Roasters pentru aproximativ 1,25 mld. dolari.

Pactul reprezinta o schimbare radicala de strategie pentru compania din Atlanta, care s-a concentrat pana acum pe distribuitorii proprii si retele traditionale de retail. In acelasi timp miscarea coincide cu un declin de aproape un deceniu a consumului de bauturi carbonatate in Statele Unite ale Americii, o tendinta care pune presiune pe Coca-Cola si rivalii sai PepsiCo si Dr. Pepper Snapple Group.

Muhtar Kent, CEO-ul Coca-Cola, a declarat ca pactul reprezinta “o schimbare a regulilor jocului”, insa compania nu va abandona modelul traditional de distributie a produselor.

Compania va distribui prin intermediul dozatoarelor Green Mountain si alte branduri din portofoliu – Sprite, Fanta, Minute Maid si Powerade. Potrivit Green Mountain, sistemul va fi disponibil incepand cu anul fiscal 2015.

Citeste si:

De asemenea, Coca-Cola are posibilitatea de a-si majora participatia in cadrul Green Mountain pana la 16% in primii trei ani ai parteneriatului.

Odata cu venirea lui Brian Kelley la carma Green Mountain, executivul care a lucrat timp de cinci ani in cadrul Coca-Cola, compania si-a extins gama de produse incluzand in portofoliu si supe instant sau bauturi energizante.

Parteneriatul dintre cele doua companii reprezinta o amenintare reala pentru SodaStream International, lider de piata pe acest segment. De asemenea, intelegerea aduce avantaje substantiale pentru Coca-Cola pe piata cafelei si a ceaiurilor, bauturi care au experimentat un ritm de crestere mai rapid decat carbonatatele.

Sursa foto: Coca-Cola, Shutterstock.com