Cautarile pentru localizarea avionului Boeing 777 apartinand companiei Malaysia Airlines, disparut in noaptea de vineri spre sambata, au ramas fara rezultat pana luni la pranz, in pofida anuntului privind descoperirea unor posibile ramasite ale avionului in largul Vietnamului, relateaza AFP.

La mai bine de 48 de ore de la disparitia avionului, soarta zborului MH370, care facea legatura intre Kuala Lumpur si Beijing, avand la bord 227 de pasageri de 14 nationalitati, dintre care 153 de chinezi, patru francezi si 12 membri ai echipajului, ramane invaluita in mister, noteaza Mediafax.

"Din nefericire, nu am gasit nimic care sa apartina avionului si cu atat mai putin aparatul", a declarat directorul aviatiei civile din Malaysia, Azharuddin Abdul Rahman, care a apreciat ca disparitia este "uimitoare". Aviatia vietnameza a anuntat anterior ca a descoperit, la 80 de kilometri de Insula Tho Chu, in largul Vietnamului, doua obiecte care ar putea proveni de la avionul Boeing 777. "Nu exista nicio confirmare in legatura cu aceste obiecte", a afirmat oficialul malaysian, intr-o conferinta de presa.

De asemenea, doua nave au fost trimise pentru o misiune de verificare in jurul Insulei Tho Chu, in apropierea careia au fost descoperite anterior doua urme de carburant ce se intind pe mai multe zeci de kilometri, a anuntat viceamiralul Ngo Van Phat. Autoritatile malaysiene, care au deschis o ancheta pentru terorism dupa ce s-a descoperit ca cel putin doi dintre pasagerii aflati la bordul avionului s-au imbarcat cu pasapoarte false, continua, la randul lor, sa verifice zonele din apropierea coastei, la sud de insula Tho Chu.

Avionul Boeing 777 a disparut de pe ecranele radar in noaptea de vineri spre sambata, la o ora dupa decolare, intr-o zona situata intre estul Malaysiei si sudul Vietnamului. Disparitia avionului a provocat surprindere in randul autoritatilor. Armata malaysiana citeaza analizele radar si sugereaza ca avionul s-ar fi intors la Kuala Lumpur, dar aceasta ar fi trebuit sa declanseze alerte, iar pilotul nu au trimis niciun fel de semnal.

Tot mai multe intrebari

Prezenta la bordul avionului a patru persoane suspecte, potrivit autoritatilor malaysiene, dintre care cel putin doua s-au imbarcat folosind pasapoarte europene false, ridica, de asemenea, numeroase semne de intrebare. Un cetatean austriac, cu numele Christian Kozel, si unul italian, cu numele Luigi Maraldi, au aparut pe lista pasagerilor, insa ulterior s-a dezvaluit ca cei doi nu se aflau la bordul avionului.

Mai mult, Interpol a confirmat ca pasapoartele celor doi au fost furate in Thailanda, in 2012 si 2013. Politia din Thailanda a deschis o ancheta privind un posibil trafic de pasapoarte la Phuket, statiune din sudul tarii, unde a fost furat pasaportul italianului Luigi Maraldi. Potrivit ministrului malaysian de Interne, Zahid Hamidi, citat de agentia de presa Bernama, cei doi pasageri aveau "trasaturi asiatice".

De asemenea, autoritatile locale au confirmat ca alti cinci pasageri, care au cumparat bilete, si-au inregistrat bagajele, dar nu s-au prezentat la imbarcare. Compania Malaysia Airlines asigura insa ca bagajele au fost izolate imediat ce a fost descoperita absenta pasagerilor, inainte de decolarea avionului.

Intre timp, familiile pasagerilor care s-au aflat in avion asteapta informatii la Beijing si Kuala Lumpur, iar presa oficiala din China critica dur "deficientele" dispozitivelor de securitate.

"Daca disparitia avionului a fost provocata de o problema tehnica sau o eroare de pilotaj, atunci compania Malaysia Airlines este vinovata. Daca este vorba despre un atac terorist, atunci sunt vinovate controalele de securitate de la aeroportul din Kuala Lumpur", scrie publicatia The Global Times.
Americanii, care aveau la bord trei cetateni, au trimis agenti FBI, subliind insa ca, in acest moment, nu exista dovezi privind o actiune de terorism.
La randul sau, agentia americana pentru siguranta transporturilor (NTSB) a anuntat ca a trimis in Malaysia o echipa de anchetatori, insotita de experti tehnici ai Boeing.

Potrivit presei oficiale chineze, Beijingul urmeaza, la randul sau, sa trimita luni o echipa pentru a participa la ancheta si a sustine membrii familiilor in Malaysia. Intre timp, un numar de 40 de nave si 34 de avioane din mai multe tari, in special din China, Statele Unite, Vietnam, Malaysia, Filipine, Singapore, participa la operatiunile in vederea localizarii avionului.

La bordul avionului Boeing 777 se aflau 239 de persoane, dintre care doi copii minori. In afara celor 153 de chinezi si patru francezi, dintre care trei erau elevi la Liceul francez International din Beijing, la bordul avionului se aflau 38 de malaysieni, sapte indonezieni, sase australieni si trei americani.
In cazul in care avionul s-a prabusit in mare, aceasta ar fi cea mare catastrofa implicand o cursa de linie, din 2001, cand un accident al unui Aiburs A300 al American Airilnes a provocat 265 de morti in Statele Unite.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri