Uniunea Europeana intentioneaza sa interzica folosirea unor denumiri precum parmezan sau feta pentru preparatele din branza realizate pe teritoriul Statelor Unite ale Americii, scrie The Guardian.

Argumentul invocat de UE consta in faptul ca preparatele din branza realizate in SUA reprezinta “umbre ale produselor originale realizate in Europa” si folosirea acestor denumiri poate impacta asupra vanzarilor si “identitatii” branzeturilor europene. Oficialii europeni sustin ca parmezanul ar trebui sa provina doar din Parma, Italia, in timp ce branza feta se identifica doar cu Grecia.

Producatorii si companiile alimentare din SUA resping aceasta idee intrucat poate afecta industria branzeturilor estimata la 4 miliarde de dolari si ii poate induce in eroare pe consumatori.

“Este cu adevarat socant ca europenii vor sa revendice produse care au devenit populare in alte tari”, sustine Jim Mulhern, presedintele Federatiei Nationale a Producatorilor de Lapte, institutie care ii reprezinta pe fermierii americani.

Fara a oferi detalii suplimentare, Roger Waite, purtator de cuvant al Comisiei Europene, a precizat ca aceasta chestiune este “foarte importanta” pentru Uniunea Europeana.

In acest sens au fost luate deja masuri in Canada, unde producatorii locali de branza feta trebuie sa eticheteze produsele cu indicatii precum “branza de tip feta” si nu pot utiliza litere grecesti sau alte simboluri care fac trimitere la Grecia.

Propunerea Comisiei Europene ar putea viza si alte produse precum salamul de Bologna, gemul din fructe de padure, iaurtul grecesc, portocalele de Valencia sau prosciutto.

Sursa foto: Parmezan, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri