La cererea autoritatilor malaysiene, fortele aeriene au verificat, luni, informatiile de pe radarele din regiunea de sud, a precizat Monthon Suchookorn.

Ele au aratat ca sambata, 8 martie, "la ora 00.28, la sase minute dupa disparitia zborului MH370, un aparat neidentificat zbura in directia sud-vest", in directia opusa fata de cea prevazuta pentru avionul Boeing 777, care se deplasa pe ruta Kuala Lumpur - Beijing, a declarat el pentru AFP.

Acest orar pare sa corespunda ultimei transmisii a transponderului avionului (01.21 ora Malaysiei, 00.21 ora Thailandei), undeva intre coasta de est a Malaysiei si sudul Vietnamului, scrie Mediafax.

"Aparatul a mers mai departe catre sud, spre Kuala Lumpur si stramtoarea Malacca, inainte de a se intoarce spre nord" catre Marea Andaman, la vest de peninsula malaysiana, a adaugat el.

Semnalul, care "nu era clar si continua sa se intrerupa", a disparut ulterior, a declarat el, precizand ca informatiile au fost transmise Kuala Lumpur.

Intrebat despre motivele pentru care aceste elemente au fost divulgate abia la mai mult de zece zile de la disparitia avionului, el a asigurat ca Thailanda "nu a ascuns informatii".

"Aparatul nu era in spatiul aerian thailandez si nu era o amenintare pentru Thailanda", a subliniat el.

Citeste si:

Si "nu era nicio confirmare ca aparatul era zborul MH370", a insistat el.

In timp ce ancheta intra in cea de-a 12-a zi, elementele cunoscute cu certitudine sunt putine, adeseori contradictorii, si produc stupefactie in ceea ce pare a fi unul dintre cele mai mari mistere din istoria aeronautica moderna.

Avionul a decolat din Kuala Lumpur sambata, 8 martie, la ora 00.41 (vineri, 18.41 ora Romaniei), cu 239 de persoane la bord, in directia Beijing, inainte de a disparea de pe radare, o ora mai tarziu.

Cautarile s-au concentrat intr-o prima faza in Marea Chinei de Sud, pe coasta orientala a Malaysiei, inainte ca noi elemente sa le reorienteze.

Avionul a deviat de la planul de zbor initial in urma unui act "deliberat" comis de persoane aflate la comanda aparatului, potrivit autoritatilor malaysiene.

Disparitia avionului Boeing 777 mobilizeaza eforturile a peste 25 de tari dintr-o regiune mai vasta decat Australia: din nordul Thailandei in Asia Centrala pentru coridorul nordic (care acopera o parte din China), din Indonezia in sudul Oceanului Indian pentru coridorul sudic.