Escrocii au spart datele personale informatizate ale interlocutorilor, pe care i-au convins ca lucreaza la fisc (IRS) prin enumerarea ultimelor patru cifre ale codului de asigurari sociale, potrivit unui comunicat al inspectorului general pentru administrarea taxelor din cadrul Trezoreriei, J. Russell George.

Persoanele inselate, care au fost convinse sa trimita bani prin intermediul unor carduri preplatite sau prin transfer online, provin din aproape fiecare stat american.

"Este cea mai mare escrocherie de acest fel pe care am vazut-o vreodata. Daca cineva va suna pe neasteptate pretinzand ca lucreaza la IRS si va ameninta daca nu platiti imediat, este un semn ca nu lucreaza la IRS", a spus George.

El a aratat ca IRS nu contacteaza oamenii telefonic pentru a le cere plata taxelor, cel putin nu inainte de a le trimite scrisori. In plus, reprezentantii fiscului nu cer prin telefon trimiterea de bani online, numerele cardurilor de credit sau transferuri prin carduri preplatite.

Citeste si:

Pentru a-si presa victimele, escrocii le telefonau din nou, amenintand cu politia, deportarea, pierderea afacerilor sau a carnetului de conducere.

Fiscul american a publicat recent o lista anuala de escrocherii de care contribuabilii trebuie sa se fereasca in perioada depunerii declaratiilor de venituri.

Intr-o perioada de 12 luni incheiata pe 30 septembrie, IRS a fost la originea a peste 66% din investigatiile penale legate de cazuri de furt de identitate, in care escrocii au incercat sa ceara in numele altor persoane rambursari de taxe. Din aproape 1.500 de cazuri, 438 au dus la condamnari.

Sursa foto: Frauda, Shutterstock.com