Costul cafelei arabica, folosita in locatiile Starbucks, a urcat anul acesta cu aproape 90% pe fondul secetei din Brazilia, cel mai mare producator la nivel mondial. In aceste conditii compania a stopat achizitia suplimentara de materie prima, limitandu-se la contractele deja incheiate.

“Consumatorii isi vor primi in continuare cafeaua preferata”, a specificat Craig Russell, director de achizitii in cadrul Starbucks. Insa pretul la care o vor achizitiona va fi mai mare, preconizeaza traderul de cafea Volcafe, care ia in considerare un deficit de materie prima in acest an.

In acest context, Starbucks a achizitionat o ferma de cafea in Costa Rica de 242 de hectare si incearca sa echilibreze deficitul din Brazilia cu achizitia de materie prima din Columbia, al doilea mare producator de cafea la nivel mondial.

Citeste si:

Totodata, compania si-a diversificat meniul oferit odata cu achizitia retelei de ceainarii Teavana si extinderea ofertei de bauturi alcoolice in sute de locatii din intreaga lume. Recent, vedeta de televiziune Oprah Winfrey, cea mai bogata femeie de culoare din lume, a creat un brand de ceai impreuna cu expertii de la Starbucks, denumit "Oprah Chai Tea".

Pentru moment, compania americana sustine ca nu intentioneaza sa majoreze preturile produselor pe baza de cafea. “Strategia noastra se bazeaza pe stabilitate”, a adaugat directorul de achizitii.

Gigantul american detine in prezent peste 20.100 de locatii la nivel global.

Sursa foto: Starbucks, Shutterstock.com