ZenDesk a inclus in acest studiu 16.000 de companii din 125 de tari pentru a afla nivelul de satisfactie in randul consumatorilor, dupa ce acestia au intrat in contact cu serviciul de relatii cu clientii. In general, acestia s-au declarat multumiti de experienta in 81% din cazuri.

Mai mult, in unele tari nivelul de satisfactie depaseste 90%, asa cum este cazul Canadei sau Noii Zeelande, tari care conduc in clasament. Pe de alta parte, in India doar 54% dintre consumatori s-au aratat multumiti de serviciile de relatii cu clientii, in timp ce procent este usor mai ridicat in Emiratele Arabe Unite (66%) sau Brazilia (69%).

Intrebat care este motivul care sta la baza acestor diferente in procentaj, Sam Boonin, vicepresedinte al ZenDesk, a precizat ca una dintre cauze vizeaza promptitudinea raspunsului oferit. Spre exemplu, companiile din Canada, Norvegia sau Australia tind sa raspunda apelurilor clientilor mult mai rapid. In plus, in general tarile unde se vorbeste engleza performeaza mult mai bine decat celelalte.

Citeste si:

Exceptia este insa SUA, aflata abia pe locul 11 in clasament. Aici consumatorii sunt din ce in ce mai frustrati in ceea ce priveste experienta avuta cu serviciile de relatii cu clientii. Astfel, mai mult de jumatate din respondenti au declarat ca au schimbat companiile anul trecut din cauza serviciilor de relatii cu clientii, potrivit datelor Accenture.

Mai exact, 27% dintre consumatori au ales sa schimbe un retailer din cauza unui serviciu cu clientii defectuos, iar unul din zece clienti a ales un alt operator de cablu din aceleasi considerente.

Sursa foto: Servicii cu clientii, Shutterstock.com