O echipa de experti este asteptata in statul african in luna septembrie pentru a analiza posibilitatile de constructie a viitoarei facilitati de productie. Chiar si asa, extinderea operatiunilor pe “continentul negru” face parte din principalele obiective de dezvoltare pe termen lung, potrivit presei din Africa.

“Investitia totala necesara constructiei fabricii se ridica la circa 250-300 de milioane de dolari, dar suma este una esimativa, din moment ce nu stim cum va arata terenul pe care va fi amplasata, ce tip de echipamente va necesita si ce materie prima vom avea la indemana”, au aratat oficialii grupului francez din Zimbabwe.

Reprezentantii Lafarge au mai precizat exista un buget alocat pentru o investitie intr-un stat sub saharian, iar investitia va fi demarata in momentul in care exista toate aprobarile necesare. Grupul Lafarge se asteapta totodata ca productia anuala in Zimbabwe sa creasca la 500.000 de tone pe an, in actuala facilitate de productie pe care o detine in statul african, in urma unei investitii cuprinse intre 10 si 15 millioane de dolari. Compania franceza lucreaza in acest moment in Zimbabwe la o capacitate de 70%, echivalentul a 370.000 de tone pe an. Mai mult, Lafarge a investit circa cinci milioane de dolari in mententanta fabricii din sud-estul Africii, iar in momentul de fata principala investitie va fi directionata catre marirea capacitatii de productie.
Lafarge detine in Africa 23 de fabrici de ciment si 27 de statii de betoane si agregate in 11 tari, activitatea grupului francez fiind concentrata mai mult pe partea sud estica a continentului.

Fuziune a operatiunilor Lafarge pe pietele africane

Compania Lafarge va uni afacerile sale din Africa de Sud cu cele din Nigeria, listandu-si actiunile din Africa la bursa din Lagos, potrivit unor informatii, potrivit Reuters. Tranzactiile, in valoare de 1,35 miliarde de dolari, vor aduce companiei Lafarge 200 milioane de dolari in numerar si 1,4 miliarde de noi actiuni la subsidiara din Nigeria - Lafarge Wapco, pentru a realiza fuziunea.

Citeste si:

Noua companie, Lafarge Africa Plc, va avea o capitalizare de piata de peste trei miliarde de dolari si va fi listata la bursa din Nigeria. Lafarge va detine 73% din entitatea combinata, care isi va majora capacitatea de productie la 17,5 milioane de tone de ciment. Lafarge Africa va deveni a sasea cea mai inalt capitalizata companie de la bursa nigeriana, au aratat oficialii Lafarge.

Dangote Cement, in plina expansiune pe piata africana

Dangote Cement, cel mai mare producator de ciment din Nigeria, are in plan extinderea operatiunilor pe pietele continentului african, dupa ce pe piata din Nigeria detine in momentul de fata trei fabrici. Compania nigeriana se afla in plina expansiune pe piata, avand in plan sa isi extinda operatiunile si in alte 13 locatii.
Compania a anuntat un plan investitional care depaseste 2,5 miliarde de dolari, suma care va fi necesara extinderii activitatii pe piete precum Cameru, Ethiopia, Gabon, Republica Congo, Senegal, Africa de Sud, Tanzania sau Zambia. Intre 2007 si 2012, compania a investit peste 6,5 miliarde de dolari in dezvoltarea operatiunilor.

Constructorii romani, cu ochii pe Africa

Constructorii romani devin tot mai interesati de contractarea unor lucrari externe, destinatiile vizate in ultima perioada fiind nordul Africii, Orientul Mijlociu, Rusia sau Asia Centrala, potrivit reprezentantilor Patronatului Societatilor in Constructii. Criza din piata constructiilor este totodata si cauza care a condus la un exod al muncitorilor, mare parte dintre angajatii specializati alegand calea Vestului, in speranta unor vieti mai linistite si mai sigure. Iar acest lucru nu a avut repercusiuni asupra angajatilor, ci si asupra angajatorilor, companiile romanesti de profil orientandu-se catre pietele externe, in care cuvantul “criza”nu a fost pomenit. Este vorba despre pietele din Orientul Mijlociu, dar si din Nordul Africii, doua regiuni aflate in plina expansiune.

O problema reala din piata constructiilor: "Dorel exista! El trebuie sa dispara". De ce are nevoie Romania pentru lucrari de calitate in constructii?

O problema reala din piata constructiilor: "Dorel exista! El...

“Constructorii romani incep sa isi caute locuri de munca in strainatate – cauta piete in Nordul Africii, in Kazahstan sau Iordania. (…) Romanii au fost priviti ca oameni foarte seriosi si meseriasi buni. Din pacate, in ultimii 20 de ani, din cauza ”apucaturilor” in care am fost implicati alaturi de restul actorilor cu care am lucrat, imaginea noastra incepe sa se strice. Neseriozitatea, chiar lipsa de profesionalism, sunt aspecte foarte triste, pentru ca se constata ca nu mai exista exigenta profesionala. Nu am scapat de ”merge si-asa”, ba chiar l-am amplificat”, a declarat la inceputul lunii iunie Adriana Iftime, vicepresedinte al Patronatului Societatilor din Constructii (PSC).

Frank Timis, romanul care vrea sa cucereasca piata africana

Un exemplu al unui roman cu activitate pe pietele africane este Frank Timis. Omul de afaceri se ocupa in prezent de modernizarea si extinderea unei linii ferate dintre Coasta de Fildes si Burkina Faso. Practic el va asigura cresterea capacitatii de transport pe calea ferata ceea ce va conduce la o crestere a schimburilor de produse alimentare si industriale din Vestul Africii, o zona afectata de saracie. Interesul major al omului de afaceri de origine romana este, insa, sa-si asigure transportul pana la mare a manganului extras din depozitul de la Tangao, zona din Sahel a Burkinei Faso, unul dintre cele mai mari din lume.