Companiile de publicitate se confrunta cu presiuni tot mai mari din partea clientilor in ceea ce priveste costurile, iar unii dintre ei fac tot felul de constrangeri prin diverse tactici, cum ar fi intarzierea platilor. “Clientii continua sa puna presiune asupra costurilor pentru a-si atinge targetul. Este dificil,” a declarat Martin Sorell, intr-un interviu acordat cu ocazia festivalului de publicitate Cannes Lions. “Rezultatul acelor presiuni duce la consolidare.”

Prabusirea recenta a fuziunii planificate de rivalii WPP, Publicis si Omnicom, a starnit multe semne de intrebare cu privire la ce fel de oferte vor aduce in discutie, la fel cum companiile de publicitate continua sa-si intensifice prezenta in era digitala.

Omnicom si Publicis RENUNTA la fuziunea gigant

Omnicom si Publicis RENUNTA la fuziunea gigant

Ruptura produsa intre Publicis si Omnicom, anuntata in iulie 2013, dar apoi anulata luna trecuta, a fost conceputa pentru a da companiilor un impuls in competitia cu marile firme din Sillicon Valley, ca de exemplu Google, care au deja avantajul detinerii unor date controversate despre obiceiurile consumatorilor.

Citeste si:

Tranzactia ar fi urmat sa fie perfectata integral in actiuni si structurata ca fuziune intre egali, creand o companie cu venituri anuale de 23 miliarde de dolari si resursele financiare necesare pentru investitii in noi tehnologii de advertising. Noua companie urma sa fie detinuta in proportii egale de actionarii celor doua grupuri si condusa de cei doi directori generali, potrivit anuntului de fuziune facut in luna iulie a anului trecut.

Omnicom si Publicis nu au reusit sa ajunga la un consens asupra persoanelor care urmau sa ocupe roluri cheie in management si asupra structurii verticale a noului grup.