Autoritatile din regiunea de nord a Indiei i-au impus gigantului american Coca-Cola sa inchida o fabrica din zona pe motiv ca ar fi utilizat in exces resursele de apa, scrie Guardian.co.uk.

Fabrica din Mehdiganj ar fi incalcat conditiile impuse de licenta de functionare, extragand o cantitate mai mare de apa decat limita admisa. “Fabrica va fi inchisa ca urmare a ordinelor noastre. In plus, proprietarii sunt obligati sa restituie dublul cantitatii de apa extrase. De asemenea, deseurile emise de fabrica aveau urme de poluanti peste limitele permise”, spun autoritatile indiene.

Fabrica detinuta de Coca-Cola a mai fost subiectul unui scandal recent, oficialii indieni reclamand faptul ca unitatea de productie a fost construita ilegal pe terenurile detinute de autoritatile locale. In acest sens, proprietarii fabricii au fost amendati cu 2.000 de dolari.

India reprezinta una dintre cele mai importante piete in curs de dezvoltare pentru Coca-Cola pe fondul extinderii clasei de mijloc. Compania detine pe plan local 58 de unitati de productie.

In Romania Coca-Cola mai detine unitati de productie la Ploiesti si Timisoara, dupa ce in 2008 si 2009 a inchis fabricile din Oradea si Iasi. Coca-Cola este prezenta in Romania prin Coca-Cola Romania (filiala a The Coca-Cola Company, proprietarul marcilor inregistrate) si partenerul sau Coca-Cola Hellenic denumit Coca-Cola HBC Romania, care imbuteliaza si distribuie produsele Coca-Cola sub licenta The Coca-Cola Company in Romania. In Romania lucreaza in cadrul producatorului 1.800 de angajati.

Pe plan local compania utilizeaza apa din cele 12 puturi de mare adancime (150 m) pe care le detine la Ploiesti (9 puturi) si Timisoara (3). Pentru un litru de Coca-Cola produs compania foloseste 2 litri de apa.

Sursa foto: Coca-Cola, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri