"Utilizarea tot mai mare a materialelor mai usoare pentru imbunatatirea randamentului carburantilor in transporturile rutiere va permite reducerea cu 10% a cererii de carburanti inh Europa si America de Nord, pana in 2030", se arata in studiul realizat de Wood Mackenzie, potrivit Mediafax.

Greutatea vehiculelor a crescut continuu pe parcursul mai multor zeci de ani, dar in prezent, cu norme mai exigente referitoare la economia de carburant si reglementarile referitoare la emisiile de dioxid de carbon, vehiculele incep sa devina mai usoare, a explicat analistul Renate Cakule. Constructorii noii versiuni as modelului pick-up F-150 prezentat de Ford la inceputul acestui an au utilizat mai putin otel si mai mult aluminiu, ceea ce contribuie la scaderea consumului. Analistii Wood Mackenzie anticipeaza totodata o scadere cu 2-3 milioane de tone a cererii de otel in Statele Unite, in urmatorii 10 ani, necesarul urmand sa creasca insa in tarile emergente.

De asemenea, va fi afectata cererea de zinc, utilizat la galvanizarea otelului folosit in industria auto. In schimb, cererea de aluminiu in industria auto va creste, ca si cea pentru componentele din plastic, care contribuie la randul lor la o greutate mai mica a vehiculelor. "O reducere de 10% a greutatii unei masini mici sau medii echivaleaza cu ameliorarea randamentului carburantului de 2-4%, in functie de felul in care este condus vehiculul, de marimea pneurilor, intretinerea si alti factori", a explicat Richard Warner, analist la Wood Mackenzie. Pretul petrolului Brent, de referinta la bursa din Londra, s-a mentinut de la inceputul anului 2011 peste nivelul de 100 de dolari pe baril.