Pe 26 iunie 1974 un pachet de guma de mestecat a fost primul produs cu un cod de bare scanat din istorie. Se intampla intr-un supermarket din Ohio. Intre timp acest cod a revolutionat retailul la nivel global, oferind posibilitatea de a identifica un produs, de a-i urmari traseul de la producator pana in magazin si de a stabili pretul, scrie The Economist.

La vremea respectiva un element revolutionar, codul de bare are in prezent posibilitati limitate, fiind alcatuit dintr-o serie de dungi verticale ce pot fi citite de un dispozitiv de tipul laserului. Noua generatie de etichete aduce o abordare mult mai specializata, continand elemente electronice care pot stoca si furniza informatii. Unele produse sunt deja echipate cu etichete care pot fi identificate prin semnal RFID. Spre deosebire de codul de bare clasic, o eticheta RFID nu trebuie sa fie in dreptul dispozitivului de citire. Aceste etichete sunt folosite drept elemente de securitate pentru a urmari produsele in fabrica sau sunt implantate sub pielea animalelor de companie pentru o mai usoara identificare. Cu toate acestea, etichetele RFID sunt mai scumpe decat decat codurile de bare clasice, care pot fi printate ca parte din designul produsului, direct pe ambalaj.

Ideea din spatele etichetelor inteligente este producerea unui film flexibil din elemente electronice care poate fi tiparit ca un cod de bare. O companie care comercializeaza astfel de dispositive este Thinfilm, din Oslo. Firma ofera in premiera posibilitatea de a printa circuite de memeorie care pot fi utilizate de etichetele inteligente pentru a stoca informatii.

Aceste etichete pot stoca timpul si temperatura la care au fost produse bunuri perisabile precum alimente sau medicamente. In plus, pot fi programate pentru a ajusta pretul produselor in functie de promotiile avute in plan de catre companii.

Sursa foto: Cod de bare, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri