Nestle, care a investit miliarde de dolari in masinile de cafea Nespresso, intentioneaza sa furnizeze pe viitor aportul de vitamine si minerale necesar consumatorilor printr-un aparat similar. Prin intermediul programului Iron Man, Nestle lucreaza la o serie de instrumente prin care analizeaza si masoara nivelul unor nutrienti si ofera produse “croite” pe baza nevoilor fiecarui individ.

Iron Man a fost lansat in urma cu un an si face parte din strategia companiei de a trata anumite afectiuni prin intermediul alimentelor si bauturilor din portofoliul sau. Peste 110 oameni de stiinta lucreaza in cadrul unor proiecte prin care se urmareste identificarea surselor obezitatii si gasirea unor legaturi intre deficienta de vitamine si anumite boli precum diabetul sau cancerul. “Iron Man reprezinta o analiza a lipsurilor din dieta noastra, si ofera un produs, croit dupa nevoile noastre, care sa faca diferenta. In trecut mancarea era strict mancare. Mergem in alta directie”, spune un reprezentant Nestle.

Compania ofera deja produse pentru bolnavii de Alzheimer, divizia de nutritie inregistrand vanzari de 11 mld. dolari. Potrivit Nestle, era alimentelor personalizate se afla la o distanta de cel putin zece ani. Rezultatul final asteptat de gigantul FMCG este crearea unor tonomate care sa ofere produse si suplimente alimentare realizate dupa nevoia clientului. Nutrientii ar putea fi livrati sub forma unui praf intr-o capsula.

Industria vitaminelor si suplimentelor minerale a fost evaluata anul trecut la valoarea de 25 de miliarde de dolari, doar jumatate dintre americani consumand astfel de produse, arata datele Euromonitor.

Sursa foto: Alimente personalizate, Shutterstock.com