Armata Statelor Unite a finantat un proiect prin care au fost inregistarte si analizate activitatile utilizatorilor Twitter si ai altor retele sociale. Obiectivele acestui proiect au fost similare celor ale experimentului realizat recent de Facebook privind controlarea emotiilor utilizatorilor, potrivit The Guardian.

Cercetarea finantata direct sau indirect de agentia de cercetare a armatei americane (DARPA) a implicat utilizatori ai unora dintre cele mai importante retele sociale, inclusiv Facebook, Twitter, Pinterest si Kickstarter, in vederea unor studii privind conexiunile sociale si raspandirea mesajelor in cadrul acestor retele, informeaza Mediafax.

Proiectul, cu o finantare de milioane de dolari, a inclus si analizarea unor mesaje postate pe Twitter de vedete precum Lady Gaga si Justin Bieber, pentru a intelege influenta in cadrul Twitter, in timp ce alte elemente ale cercetarii au avut ca rezultat construirea unor baze de date continand mesaje postate pe retelele sociale.

Cateva dintre studiile finantate de armata americana au trecut peste simpla monitorizare a conversatiilor private ale utilizatorilor, trimitand mesaje unor participanti si utilizatori, fara ca acestia sa stie, pentru a-i urmari si pentru a studia modul in care reactioneaza.

Cu putin inainte de dezvaluirea experimentului realizat de Facebook, agentia DARPA a publicat o lista cu proiectele finantate prin programul Social Media in Strategic Communication (SMISC). Lista include un studiu privind folosirea Twitter de catre activistii miscarii Occupy, precum si o serie de cercetari privind urmarirea "viralelor" si cum influenteaza acestea comportamentul utilizatorilor unor retele sociale precum Pinterest, Twitter, Kickstarter, Digg si Reddit.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri