Cercetarea finantata direct sau indirect de agentia de cercetare a armatei americane (DARPA) a implicat utilizatori ai unora dintre cele mai importante retele sociale, inclusiv Facebook, Twitter, Pinterest si Kickstarter, in vederea unor studii privind conexiunile sociale si raspandirea mesajelor in cadrul acestor retele, informeaza Mediafax.

Proiectul, cu o finantare de milioane de dolari, a inclus si analizarea unor mesaje postate pe Twitter de vedete precum Lady Gaga si Justin Bieber, pentru a intelege influenta in cadrul Twitter, in timp ce alte elemente ale cercetarii au avut ca rezultat construirea unor baze de date continand mesaje postate pe retelele sociale.

Cateva dintre studiile finantate de armata americana au trecut peste simpla monitorizare a conversatiilor private ale utilizatorilor, trimitand mesaje unor participanti si utilizatori, fara ca acestia sa stie, pentru a-i urmari si pentru a studia modul in care reactioneaza.

Cu putin inainte de dezvaluirea experimentului realizat de Facebook, agentia DARPA a publicat o lista cu proiectele finantate prin programul Social Media in Strategic Communication (SMISC). Lista include un studiu privind folosirea Twitter de catre activistii miscarii Occupy, precum si o serie de cercetari privind urmarirea "viralelor" si cum influenteaza acestea comportamentul utilizatorilor unor retele sociale precum Pinterest, Twitter, Kickstarter, Digg si Reddit.