In anul 2005, compania de transport din Paris - RATP - a comandat 64 de scari rulante fabricate de firma CNIM. Inginerii metroului francez s-au gandit sa comande scari rulante cu latimea de 100 de centimetri, fata de 90 cm (cat era latimea obisnuita pana atunci), in scopul facilitarii circulatiei calatorilor, informeaza Mediafax.

Insa noile scari rulante mai late au generat costuri suplimentare de intretinere si defectiuni frecvente, astfel ca, acum, singura solutie este cumpararea altor platforme, cu latimea clasica de 90 de centimetri. In total, circa 30 de scari rulante ale metroului din Paris sunt nefunctionale, pe tronsoanele 14, 6 si 13. Compania RATP a dispus inlocuirea platformelor rulante defecte pana in anul 2015, costurile ajungand la sase milioane de euro, in contextul in care pretul unei scari rulante este cuprins intre 200.000 si 500.000 de euro.

Scarile rulante montate in anul 2005 erau proiectate sa fie folosite 40 de ani, dar deja sunt inutilizabile dupa noua. Intr-un alt caz, compania feroviara franceza SNCF a cumparat in mai 2014 sute de trenuri noi, in valoare de 15 miliarde de euro, insa garniturile sunt prea late, astfel ca circa 1.300 de peroane ale garilor din Franta au fost modificate pentru a se permite intrarea in circulatie.

Se intampla si la ei! Francezii au cumparat 2.000 de trenuri prea late pentru statii

Se intampla si la ei! Francezii au cumparat 2.000 de trenuri prea...

Sursa foto: Scari rulante in Paris/ Shutterstock