Medvedev a precizat ca Guvernul studiaza o serie de masuri in replica la incetarea, duminica, a activitatilor principalului transportator aerian low-cost al Rusiei, Dobrolet, provocata de sanctiunile occidentale.

Inchiderea spatiului aerian rus pentru cursele intre Europa si Asia ar provoca importante costuri cu carburantul pentru companiile aeriene, care se vor reflecta in preturile biletelor. Aceasta masura ar provoca de asemenea pierderi pentru principala companie aeriana rusa Aeroflot, care percepe taxe pentru aceste zboruri de tranzit, estimate la aproape 250-300 de milioane de dolari pe an, noteaza Mediafax.

"Desigur, este vorba despre o masura grava. Trebuie sa ne mai gandim", a afirmat premierul rus. O eventuala interdictie ar afecta in mod deosebit companiile europene, in primul rand Lufthansa, British Airways, Air France si Finnair, care opereaza numeroase curse spre Asia.

Citeste si:

Bank of America Merrill Lynch a estimat saptamana aceasta costurile suplimentare pentru companii, daca vor fi nevoite sa utilizeze un alt traseu, la aproximativ 30.000 de dolari pentru fiecare zbor.

In ceea ce priveste Air France, un acord exista din 2001 care autorizeaza folosirea rutelor siberiene de avioanele companiei, explica inca de marti purtatorul de cuvant al Directiei Generale a Aviatiei Civile franceze, dupa aparitia unor informatii in acest sens in presa rusa. Purtatorul de cuvant nu a precizat valoarea compensatiei financiare achitate de Air France in schimbul survolarii teritoriului rus.

Uniunea Europeana si Statele Unite au dispus o serie de sanctiuni economice impotriva Rusiei, pe fondul crizei din Ucraina. Marti, Vladimir Putin ordonase Guvernului rus sa elaboreze o serie de masuri simetrice fata de aceste sanctiuni.