"Vom explora, acum, de-a lungul si de-a latul zonei probabile a impactului, care acopera, din cate-mi amintesc, aproximativ 60.000 de kilometri patrati de fund oceanic, in largul coastelor occidentale ale Australiei", a declarat Tony Abbott pentru grupul ABC.

Cautarile vor fi reluate "in aproximativ o luna" si ar putea sa dureze un an, a adaugat el. Zborul MH370 a incetat orice contact cu controlorii de trafic aerian dupa aproximativ o ora de la decolarea de la Kuala Lumpur, pe 8 martie. Avionul si-a schimbat in mod radical directia de zbor, virand catre vest, desi destinatia sa era Beijing, arata Mediafax.

Nicio urma a avionului nu a fost gasita. Bazandu-se pe date culese prin satelit, anchetatorii considera ca acesta a zburat catre sudul Oceanului Indian, in care s-ar fi prabusit dupa ce a terminat carburantul. Cautarile efectuate pana in prezent nu au condus la vreun rezultat, insa anchetatorii au primit material sofisticat de explorare subacvatica la mare adancime de la o companie olandeza specializata, Fugro Survey.

Exista sanse rezonabile sa-l gasim, pentru ca suntem dotati cu cea mai buna tehnologie disponibila.

"Daca avionul se afla pe fundul oceanului - iar cea mai buna expertiza arata ca a intrat in apa pe traseul unui arc de cerc ce trece prin largul Australiei de vest -, daca avionul este acolo, exista sanse rezonabile sa-l gasim, pentru ca suntem dotati cu cea mai buna tehnologie disponibila", a dat asigurari Abbott. Cea mai credibila explicatie, potrivit conducatorilor anchetei, a acestei disparitii misterioase este faptul ca o scadere brusca a nivelului oxigenului, la bord, a lasat echipajul si pasagerii inconstienti. Avionul ar fi continuat sa zboare pe pilot automat pana s-a prabusit in mare, atunci cand a ramas fara carburant.