Mai multi membri ai personalului navigant de la Air France au refuzat sa se imbarce catre Guineea, Sierra Leone sau Nigeria, tari afectate de epidemia Ebola, sustine un purtator de cuvant al companiei, confirmand o informatie Parisien-Aujourd'hui en France, scrie Le Monde online.

"In toate cazurile, toate zborurile au plecat cu echipaje in deplina conformitate - ca numar si calificare - cu reglementarile", a anuntat compania, subliniind ca "nu a existat niciun impact". Sindicatul National din Grupul Air France (SNGAF), minoritar, a lansat luni o petitie in care solicita "oprirea imediata a deservirii tarilor afectate de virusul Ebola".

"Stim ca avem o meserie riscanta, dar cu riscuri masurate. In acest caz, situatia a scapat total de sub control, informatiile evolueaza de la o zi la alta", a deplans Sophie Gorins, secretara generala a SNPNC, al treilea sindicat al personalului navigant. "Daca nu suntem capabili sa asiguram un nivel mai mare de igiena sau un cordon sanitar, ar trebui ca zborurile sa fie anulate, mai putin in cazul in care suntem rechizitionati pentru a acorda ajutor (...). Distribuirea de manusi este paliativa, nu avem nicio certitudine ca nu transportam o victima sau ca nu purtam chiar noi boala", a adaugat ea, potrivit Mediafax.

Un reprezentant al SNGAF, Patrick Henry-Haye, totodata insotitor de zbor, a declarat intr-un duplex, pentru BFM Story, ca, spre deosebire de alte companii, Air France continua sa asigure legaturi la Conakry (Guineea) si Freetown (Sierra Leone), in tarile cele mai afectate de virus. Insotitoarele si insotitorii de bord se tem ca ar putea ar fi expusi febrei hemoragice, iar sindicatul solicita oprirea acestor zboruri pentru securitatea personalului, a spus el.

Destinatiile riscante nu sunt obligatorii pentru personalul Air France

Potrivit Air France, compania nu obliga niciun membru al personalului navigant comercial sa efectueze misiuni catre Conakry, Freetown, si Lagos, orase considerate "destinatii cu risc" de catre Comitetul pentru igiena, securitate si conditii de munca (CHSCT) al Air France.

Un comandant de zbor poate sa invoce dreptul de a se retrage, in cazul in care considera ca risca un "pericol grav si iminent" la adresa vietii sau sanatatii sale. Acest drept este aplicat intregului echipaj, care este inlocuit cu un echipaj de rezerva. Daca se confrunta cu aceeasi situatie, insotitoarele si insotitorii de bord pot invoca "clauza oboselii". In 2009, din cauza gruipei porcine, echipaje Air France si-au utilizat dreptul de a se retrage de pe zboruri catre Mexic.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri