Guvernul slovac, al premierului Robert Fico, a mentinut in vigoare decizia cabinetului predecesorului sau Mikulas Dzurinda, care a blocat privatizarea intreprinderilor strategice inainte de alegerile parlamentare anticipate din iunie, informeaza Rompres. Premierul Dzurinda a sistat privatizarea de teama acuzatiilor de coruptie. 'Dorim sa aratam ca plecam cu mainile curate. Nu luam decizii importante in ultima clipa', a argumentat fostul premier.

Economistii au asteptat ca noua echipa slovaca sa anuleze legea privind blocarea privatizarii imediat dupa ce ajunge la putere. Dar nu s-a intamplat asa. 'Nu vom privatiza. Privatizarea nu ar trebui sa le slujeasca investitorilor straini', le-a declarat jurnalistilor premierul Robert Fico. El a adaugat ca in exposť-ul guvernamental, care va fi prezentat in parlament la inceputul lunii august, cabinetul sau isi va lua angajamentul sa blocheze privatizarea intreptinderilor strategice pe toata durata mandatului de patru ani.

Este vorba despre 22 de intreprinderi, a caror valoare este apreciata la 45 de miliarde de coroane. Printre cele mai importante se numara sase termocentrale si retele energetice, Slovak Telecom si Regia Liniilor de Autobuz. Pe lista se gasesc, de asemenea, societati de stat, pentru care guvernul anterior a stabilit deja licitatii. Un exemplu este firma Cargo, care se ocupa de transportul marfurilor pe calea ferata. in cazul ei, stadiul procesului de vanzare este avansat: consortiul CA IB, HVB, Halcrow a Squires Sanders a anuntat chiar castigatorul licitatiei, Rail Cargo Austria impreuna cu J & T Finance Group.

Potrivit unor informatii neoficiale, consortiul a oferit pentru Cargo 13 miliarde de coroane. Cabinetul premierului Robert Fico a anuntat insa ca nu este de acord cu intrarea capitalului austriac in Cargo. 'Este un pas nefericit. Cargo are nevoie de o injectie de capital strain pentru a face fata concurentei puternice din Europa Centrala', considera Lubomir Palaczak, directorul Institutului slovac de Analiza a Dezvoltarii Transportului.