Producatorul francez de anvelope Michelin a obtinut, in primul semestru al anului, un profit de 276,1 milioane euro, in scadere cu 29% fata de perioada similara a anului trecut, informeaza Rompres. Compania franceza a mentionat ca factor determinant al acestui rezultat scumpirea materiilor prime, cu 21% fata de anul trecut, ceea ce a adus un cost aditional de 352 milioane euro.

De asemenea, Michelin a precizat ca la acest rezultat au contribuit si costurile de restructurare prevazute pentru inchiderea uneia dintre fabricile sale din Canada. in perioada ianuarie - iunie, vanzarile grupului au atins nivelul de 8,023 miliarde euro, fiind mai mari cu 7,1% fata de perioada similara din 2005.

Compania a anuntat rezultate bune in Asia si in Europa, in timp ce pe continentul american s-au inregistrat o serie de date negative, in special la pneuri pentru camioane de mare tonaj, in sudul continentului, in special in Brazilia.

in ceea ce priveste rezultatul operational, acesta a scazut cu 29,4%, pana la 485,2 milioane euro, in timp ce datoria financiara neta este de 4,514 miliarde euro, cu 0,6% mai mare ca la 31 decembrie 2005. Pentru cel de-al doilea semestru, Michelin se asteapta la o crestere a pretului materiilor prime, cu un cost aditional de 800.000 milioane euro.