Heineken a refuzat o oferta de cumparare venita din partea celui de-al doilea mare producator de bere din lume, SABMiller, care incerca prin aceasta achizitie sa-si consolideze pozitia in fata liderului mondial Anheuser-Busch InBev, potrivit Bloomberg, scrie Mediafax.

Familia care controleaza compania din Olanda a declarat ca a refuzat oferta inaintata de SABMiller in urma cu doua saptamani, intrucat doreste ca Heineken sa ramana independenta. Familia Heineken, care a fondat compania in 1864, detine putin peste 50% din actiunile producatorului de bere, prin Heineken Holding.

SABMiller a inaintat oferta de achizitie pentru Heineken pentru a-si asigura independenta fata de liderul pietei, compania belgiana Anheuser-Busch InBev. Potrivit unor surse citate de Bloomberg, Anheuser-Busch InBev intentioneaza sa preia SABMiller.

Oferta pentru preluarea Heineken depaseste cea mai mare tranzactie din industrie de pana acum, in urma careia InBev a preluat Anheuser-Busch, in 2008, pentru 52 de miliarde de dolari. De altfel, Anheuser-Busch InBev a cheltuit aproape 100 de miliarde de dolari in ultimii zece ani pentru cumpararea unor producatori mai mici, cum ar fi Corona sau Budweiser.

Heineken ocupa pozitia a treia in clasamentul producatorilor de bere la nivel mondial dupa volum, dupa Anheuser-Busch InBev si SABMiller. Volumul vanzarilor de bere ale Heineken in regiune a scazut cu 4,2% in primul semestru, la 22,7 milioane hectolitri, fata de 23,7 milioane de hectolitri in primele sase luni ale anului trecut. Grupul din Olanda a inregistrat vanzari mai mici in primul semstru fata de aceeasi perioada din 2013 pe pietele din Romania, Rusia, Polonia si Grecia.

Sursa foto: Heineken, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri