"Business-ul de a fi Beyonce". Asa titreaza Harvard Business School un articol in propria publicatie online, in care anunta ca va lansa un studiu despre succesul pe care Beyonce l-a avut cu ultimul sau album, vandut in 600.000 de exemplare in trei zile de la lansarea pe iTunes Store. Studiul va fi predat studentilor de la MBA la inceputul lunii octombrie, potrivit Harvard Gazette.

Numit simplu "Beyonce", studiul are 27 de pagini si a fost realizat de profesoara Anita Elberse, care preda marketing strategic in divertisment, media si sport, si Stacie Smith, un fost student. Prin acest studiu, cei doi autori analizeaza de ce a avut succes un album pus in vanzare fara sa fie promovat anterior si fara ca vreun extras de pe disc sa fie difuzat la vreun post de radio, asa cum se procedeaza de obicei.

Album lui Beyonce a fost pus in vanzare pe 12 decembrie 2013 pe Apple iTunes, iar in trei zile a fost distribuit in 600.000 de exemplare si in 1 milion de copii intr-o saptamana. Albumul includea 14 piese si 17 videoclipuri doar cu numele solistei si nu poate fi cumparat decat integral. Acesta a fost al cincilea album al solistei si al 5-lea clasat "number 1" pe lista Billboard din SUA. Beyonce a devenit astfel prima femeie care a reusit aceasta performanta.

Cel mai surprinzator lucru este ca toti cei implicati, Parkwood Entertainment, compania care se ocupa de productia muzicala a lui Beyonce, casa de discuri a solistei, Columbia Records, si cei trei giganti ai tehnologiei, Apple, Facebook si Instagram, au reusit sa tina in secret toate informatiile pana la momentul punerii in vanzare a albumului. Aceasta miscare a fost analizata in studiul Harvard, care va fi predat de profesoara Anita Elberse la inceputul acesti luni la cursul ei "Marketing strategic in industrii de creatie".

Profesoara a publicat pe pagina sa de Facebook o imagine cu cateva pagini din studiul despre Beyonce.

Sursa foto: Anita Elberse/Facebook.com

Anita Elberse si Stacie Smith au interviat angajati-cheie de la Parkwood si Columbia, iar angajati ai Apple si Facebook au fost implicati direct in realizarea studiului despre Beyonce, scrie Billboard. In plus, si cursantii de la Harvard Business School au fost intrebati ce ar face ei daca ar lucra pentru Beyonce. "Ea este in mod evident printre cei mai puternici oameni din industria muzicala in acest moment, asa ca pentru a intelege cum functioneaza lucrurile in spatele unui asemenea fenomen puternic este intotdeauna interesant", a spus profesoara Anita Elberse despre Beyonce.

Profesoara mai spune ca modul neconventional in care a fost lansat albumul si rolul pe care il are Beyonce in supravegherea intereselor ei in propriile afaceri prezinta o serie de dileme pentru studentii la MBA.

Sursa foto: Profesoara Anita Elberse/Facebook.com

"Cred ca cei mai multi oameni considera acest album un mare succes artistic, iar eu sunt printre ei. Dar daca a meritat din punct de vedere al business-ului trebuie sa-si dea seama studentii", a completat Elberse.

In topul celor mai bogati cantareti realizat de Billboard, Beyonce este pe locul 6, cu venituri de peste 24,4 milioane de dolari in 2013.

Sursa foto: Beyonce/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri