Numit simplu "Beyonce", studiul are 27 de pagini si a fost realizat de profesoara Anita Elberse, care preda marketing strategic in divertisment, media si sport, si Stacie Smith, un fost student. Prin acest studiu, cei doi autori analizeaza de ce a avut succes un album pus in vanzare fara sa fie promovat anterior si fara ca vreun extras de pe disc sa fie difuzat la vreun post de radio, asa cum se procedeaza de obicei.

Album lui Beyonce a fost pus in vanzare pe 12 decembrie 2013 pe Apple iTunes, iar in trei zile a fost distribuit in 600.000 de exemplare si in 1 milion de copii intr-o saptamana. Albumul includea 14 piese si 17 videoclipuri doar cu numele solistei si nu poate fi cumparat decat integral. Acesta a fost al cincilea album al solistei si al 5-lea clasat "number 1" pe lista Billboard din SUA. Beyonce a devenit astfel prima femeie care a reusit aceasta performanta.

Cel mai surprinzator lucru este ca toti cei implicati, Parkwood Entertainment, compania care se ocupa de productia muzicala a lui Beyonce, casa de discuri a solistei, Columbia Records, si cei trei giganti ai tehnologiei, Apple, Facebook si Instagram, au reusit sa tina in secret toate informatiile pana la momentul punerii in vanzare a albumului. Aceasta miscare a fost analizata in studiul Harvard, care va fi predat de profesoara Anita Elberse la inceputul acesti luni la cursul ei "Marketing strategic in industrii de creatie".

Profesoara a publicat pe pagina sa de Facebook o imagine cu cateva pagini din studiul despre Beyonce.

Sursa foto: Anita Elberse/Facebook.com

Citeste si:

Anita Elberse si Stacie Smith au interviat angajati-cheie de la Parkwood si Columbia, iar angajati ai Apple si Facebook au fost implicati direct in realizarea studiului despre Beyonce, scrie Billboard. In plus, si cursantii de la Harvard Business School au fost intrebati ce ar face ei daca ar lucra pentru Beyonce. "Ea este in mod evident printre cei mai puternici oameni din industria muzicala in acest moment, asa ca pentru a intelege cum functioneaza lucrurile in spatele unui asemenea fenomen puternic este intotdeauna interesant", a spus profesoara Anita Elberse despre Beyonce.

Profesoara mai spune ca modul neconventional in care a fost lansat albumul si rolul pe care il are Beyonce in supravegherea intereselor ei in propriile afaceri prezinta o serie de dileme pentru studentii la MBA.

Sursa foto: Profesoara Anita Elberse/Facebook.com

"Cred ca cei mai multi oameni considera acest album un mare succes artistic, iar eu sunt printre ei. Dar daca a meritat din punct de vedere al business-ului trebuie sa-si dea seama studentii", a completat Elberse.

In topul celor mai bogati cantareti realizat de Billboard, Beyonce este pe locul 6, cu venituri de peste 24,4 milioane de dolari in 2013.

Sursa foto: Beyonce/Shutterstock.com