"Proiectia noastra de crestere reala a volumului de schimburi de marfuri, care se situeaza in jurul a 3,3% pe an, sugereaza ca un important vector al cresterii economice globale din aceasta perioada va fi comertul. Romania poate beneficia de pe urma acestei cresteri prognozate a comertului global prin valorificarea avantajelor care decurg din pozitia sa geografica favorabila, pentru a deveni poarta estica de acces a Uniunii Europene. Dar pentru a-si valorifica acest potential, Romania are nevoie de un climat fiscal si vamal atragator si de investitii continue in infrastructura de transport", a declarat, intr-un comunicat, Daniel Anghel, partener, Consultanta Fiscala, PwC Romania, noteaza Mediafax.

Astfel, analistii PwC estimeaza ca volumul comertului global de marfuri va atinge 18.000 de miliarde dolari pana in anul 2030, proiectiile companiei aratand, de asemenea, ca va avea loc o repozitionare a "principalilor actori" pe scena comerciala globala, statele asiatice devenind chiar si mai importante din punct de vedere comercial.

Cresterea exporturilor a ajutat Romania sa depaseasca perioada de recesiune.

"Unul dintre factorii de succes pe termen lung ai globalizarii a fost intarirea fluxurilor comerciale mondiale. Acest trend este o veste buna pentru afaceri, in special pentru acelea care au caracter global. Acestea au capacitatea de a amortiza o scadere de pe piata de acasa prin cresterea eforturilor de vanzare pe pietele straine. Si asa cum am observat in ultimii cinci ani, cresterea exporturilor a ajutat Romania sa depaseasca perioada de recesiune", a adaugat Anghel.

Economistii PwC estimeaza ca volumul total al comertului global de marfuri a fost de aproximativ 10.300 de miliarde dolari in 2013, iar jumatate din cresterea preconizata pentru urmatorii ani (3.900 de miliarde de dolari) se va datora comertului dintre pietele avansate si emergente.

Citeste si:

Totodata, analistii preconizeaza ca, pana in 2030, China va figura printre cele mai importante rute globale de comert datorita faptului ca, pe masura ce se imbogatesc, consumatorii vor cumpara si mai multe bunuri de import, in timp ce tara va ramane un jucator cheie in industria manufacturiera - chiar daca va avansa inspre bunuri de export de o mai mare valoare.

Analiza include pe 29 economii majore selectate