Red Bull a ajuns la o intelegere in cadrul unui proces intentat in Statele Unite de mai multi clienti care au acuzat compania ca respectivul slogan este inselator si nu le-a imbunatatit performantele. Compania producatoare de bauturi energizante sustine in campania publicitara ca bautura imbunatateste concentrarea si timpul de reactie, dar reclamantii au sustinut ca aceste afirmatii nu sunt fundamentate stiintific, iar folosirea cuvintelor "aripi" si "boost" dau impresia gresita consumatorilor ca bautura le poate imbunatati performantele fizice.

Intelegerea la care s-a ajuns mentioneaza ca Red Bull va rambursa clientilor dezamagiti de faptul ca bautura energizanta nu s-a ridicat la asteptarile lor 10 dolari sau un voucher de 15 dolari in produse Red Bull. Decizia poate afecta serios compania, tinand cont ca milioane de clienti care au cumparat cel putin o data in ultimii 10 ani o bautura energizanta Red Bull pot cere despagubiri.

Procesul a fost deschis de mai multi clienti, unul dintre acestia fiind un bautor inrait de Red Bull, care a sustinut ca, desi a baut constant din 2002 celebra bautura, performantele sale altetice nu s-au imbunatatit. Compania si-a retras reclama inselatoare "Red Bull iti da aripi", dar sustine in continuare ca mesajul publicitar si eticheta produsului se bazeaza pe adevaruri stiintifice.

Citeste si:

Pe langa faptul ca mesajele unor astfel de bauturi energizante ar putea fi false si inselatoare, Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor a atras atentia si asupra numarului de E-uri din continutul acestor bauturi vandute pe piata din Romania. In urma analizarii a opt bauturi energizante, produse si distribuite de Coca-Cola Company, PepsiCo, Red Bull GmbH, Delhaize Group (Mega Image), Carrefour sau Real Hypermarket, a reiesit ca 25% au in continut un numar de 3 E-uri, iar 37,5 % au un continut de 6 E-uri. Totusi, numarul acestora variaza intre 3 si 8 E-uri.

In plus, 37,5 % din bauturile energizante, care apartin brandurilor Red Bull, Energy Drink, Gatorade, Wild Lion, Burn, contin zahar, 25% contin indulcitori si 25 % contin si zahar, si indulcitori, iar doar unul dintre ele contine zaharoza. In plus, un studiu al expertilor de la Oxford si de la Harvard, publicat de Daily Mail, arata ca bauturile energizante fac mai mult rau decat bine. Desi promit sa-ti dea multa energie, aceste bauturi racoritoare duc la aparitia hipernatremiei, o afectiune care presupune cresterea valorii sodiumului plasmatic din organism peste limita admisa.