Insa aceasta viziune, care pare logica pentru multe persoane, nu i-a impiedicat pe gigantii din bere sa incerce diferite variante de bere create special pentru a atrage publicul feminin. Femeile reprezinta doar un sfert din populatia consumatoare de bere la nivel mondial, ceea ce subliniaza imensa oportunitate de care berarii pot profita. Mai mult, consumul de bere a reprezentat anul trecut doar 48,8% din totalul de alcool cumparat in SUA, in scadere fata de 72% in urma cu zece ani. Cu alte cuvinte, jumatate din populatie nu bea bere si poate reprezenta viitorii consumatori.

In acest context, SABMiller lucreaza la dezvoltarea de noi sortimente de bere cu arome, care pot fi asociate cu momente de socializare precum un gratar sau masa de seara in familie. Insa aceasta reprezinta o abordare pe termen lung, un proiect de "cel putin 20 de ani", timp in care alte companii vor reusi sa atraga publicul feminin.

Acestea sunt cateva din lansarile din ultimii ani ale marilor producatori pentru publicul feminin, parte din ele un esec.

Animee - Molson Coors

Molson Coors a lansat in 2011 brandul Animee, o bere roz destinata pietei britanice. Cu un continut de alcool de 4%, numele berii insemna "motivata". Campania de marketing a presupus o investitie de 3,2 mil. dolari. Din pacate brandul a disparut de pe piata la numai 12 luni de la lansare.

Sursa foto: Thedrum.com

Carlsberg Copenhaga

Carlsberg a lansat tot in 2011 "berea pentru cei care urasc berea". Produsul, cu "un gust proaspat, diferit" a fost incercat pentru prima oara de consumatorii din tarile nordice, fiind considerat o alternativa la sampanie sau vinurile albe. "Am observat ca exista un numar de consumatori, in special femei, care sunt foarte constienti de designul unui produs atunci cand aleg o bautura. Sunt situatii cand, atunci cand se afla intr-un bar, acestia doresc sa aiba o bautura care sa se potriveasca stilului lor. In acest context, ar putea foarte usor sa respinga o bere daca aceasta nu se incadreaza in descriere", spuneau reprezentatii Carlsberg in momentul lansarii Copenhaga. Cu toate acestea, produsul a fost delistat curand la nivel global.

Citeste si:

Carling Zest

O alta incercare a Molson Coors de a cuceri publicul feminin a fost lansarea in 2012, tot pe piata britanica, a unei beri cu continut de lamaie. Fara a sublinia clar ca produsul se adreseaza femeilor, Carling Zest tintea "consumatorii de vara", ca o alternativa la vinurile rose. Berea este vanduta inca in magazine, datele Euromonitor aratand ca vanzarile au totalizat anul trecut 3,6 milioane litri, de trei ori mai mult ca in 2012.

Foster's Radler

Heinken a lansat in 2013 berea cu un continut scazut de alcool si aroma de lamaie Foster's Radler. Campania de marketing a presupus o investitie de peste 4 mil. euro pe piata britanica. In 2014 vanzarile au atins 17 milioane de sticle. Potrivit companiei, aceasta categorie creste in Marea Britanie cu 62,5% anual, iar volumele de bere Radler au atins 4,2 mil. litri in regiune la nivelul anului trecut.

Sursa foto: Fosters.co.uk

In Romania, in ceea ce priveste procentul consumatorilor frecventi de bere cu acool se detaseaza barbatii, cu un procent de 79%. Femeile prefera berea fara alcool - 30% dintre romance o consuma cel putin o data pe saptamana, arata datele celui mai recent Studiu National de Audienta (SNA) FOCUS, realizat de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT).

Volumul pietei berii a atins doar 7,3 milioane hl pe primele sase luni ale anului, in scadere cu aproximativ 9% fata de cel inregistrat in aceeasi perioada din 2013, pierderile la bugetul de stat fiind de 60 mil. lei.

Vanzarile de bere au continuat sa scada. Pierderi la buget de mil. lei

Vanzarile de bere au continuat sa scada. Pierderi la buget de mil. lei

Sursa foto: Bere, Shutterstock.com