Lantul american de cafenele Starbucks a dat publicitatii rezultate in crestere datorita popularitatii inregistrate de bauturile reci si deschiderii mai multor cafenele, informeaza BBC News.

Profitul a crescut la 145 mil. dolari, de la 125.5 milioane de dolari. In al treilea trimestru, vanzarile au crescut cu 22% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 1,7 miliarde de dolari.

Compania intentioneaza sa deschida 2000 de noi unitati in 2006, fata de tinta initiala de 1800 de noi cafenele.

Oficialii companiei au precizat ca vanzarile inregistrate in cafenelele deschise de mai mult timp de un an au crescut cu 4% in luna iulie.

Potrivit companiei elene Marianopoulos, care detine franciza in zona Europei de Est si in Grecia pentru lanturile de magazine Marks&Spencer, Beauty Shop si Sephora, aducerea lantului de cafenele Starbucks in Romania se va produce pana la finele lui 2006.

Potrivit unui sondaj realizat de publicatia online Brandchannel.com, liderul liderul mondial al pietei de retail si al cafenelelor, Starbucks,
ocupa pozitia a patra in topul mondial al celor mai cunoscute marci . Aceasta clasare isi gaseste explicatia in ritualul aproape cotidian de a merge la cumparaturi sau intr-o cafenea, marca avand astfel un impact major asupra publicului.

Citeste si:

Starbucks – un brand global

La inceputul anului trecut, Starbucks ocupa locul patru in topul celor mai influente zece marci internationale, fin plasat in urma brandurilor Apple, Google si IKEA.

Initial aparuta sub denumirea “Starbucks Coffee, Tea and Spice”, compania a preparat pentru prima oara cafea in 1971. Micile magazine pentru cafea din Seattle au aparut datorita pasiunii comune pentru cafea si ceai a trei barbati - Jerry Baldwin, Zev Siegel si Gordon Bowker. Ambitia lor de a oferi consumatorilor cafea de cea mai buna calitate le-a condus afacerea catre succes. Un deceniu mai tarziu, Starbucks si-a deschis cel de-al patrulea magazin in Seattle.

Magazinele Starbucks pot fi intalnite in peste 12 tari – numai in Japonia si Marea Britanie poti intalni peste 100 de magazine Starbucks, iar anul acesta se asteapta sa intre si pe piata de profil din Romania.