Companiile de tip Mittelstand din Germania au o legatura puternica dezvoltata cu clientii si se concentreaza in principal pe inovatie, insa in masura in care ea este relevanta pentru client si ii aduce acestuia o plus-valoare.

Universitatile ar trebui sa puna un accent mai mare pe domeniul ingineriei, astfel incat tinerii sa fie mai atrasi de aceasta specializare. In plus, inginerii ar trebui sa fie considerati mai importanti in societate.

Cand vine vorba de mediul antreprenorial, putem invata trei lectii de la nemti:

  • Incurajarea antreprenoriatului: secretul german consta in incurajarea antreprenorilor "de cursa lunga", in detrimentul celor seriali;
  • Sporirea angajamentului antreprenorilor vizavi de produse, serviciii si mai ales, angajati, care sunt esentiali in dezvoltarea de noi idei si in procesul inovarii;
  • Nu in ultimul rand, incurajarea afacerilor de familie, a celor cu capital privat

Mai mult, legatura dintre mediul antreprenorial si cel educational ar trebui solidificata, in special in zona programelor de training educational, care sa puna un accent mai mare pe deprinderea unor termeni de baza in domeniul antreprenorial.

Sursa foto: Concept economic Germania/ Shutterstock.