In medie un restaurant McDonald’s genereaza vanzari anuale de 2,5 milioane de dolari. Insa pentru a deschide un singur restaurant, compania le cere francizatilor sa aiba active lichide in valoare de cel putin 750.000 de dolari.

Pe de alta parte, costurile unui start-up, care includ constructia locatiei si echipamentele, variaza intre 900.000 de dolari si 2,3 milioane de dolari, potrivit companiei. Suma totala este conditionata de pozitia si dimensiunea restaurantului, dar si de echipamentele din bucatarie alese.

Francizatii sunt obligati sa plateasca 40% din costurile startup-ului cu bani cash si alte resurse care nu sunt imprumutate, in timp ce restul sumei foarte fi finantata din alte surse.

Citeste si:

In afara tuturor acestor costuri, McDonald’s pretinde o taxa de franciza de 45.000 de dolari si o taxa lunara echivalenta cu 4% din vanzarile brute. In plus, francizatii trebuie sa achite companiei chiria ce reprezinta un procent din vanzarile lunare. Istoric vorbind chiria a reprezentat de-a lungul timpului 8,5% din vanzari sau 12% in unele cazuri.

Costurile impuse de McDonald’s sunt similar celor ale altor lanturi fast-food precum KFC sau Taco Bell. Spre comparatie, Subway presupune din partea francizatilor cheltuieli cuprinse intre 116.000 de dolari si 262.000 de dolari.

McDonald's vrea sa-si dubleze numarul de cafenele din Romania pana la sfarsitul anului viitor, la 20 de unitati, dintre care patru vor fi deschise in acest an, si in acelasi timp cauta terenuri pentru extinderea lantului de restaurante, in conditiile in care nu a deschis niciunul in acest an. McDonald's a intrat pe piata romaneasca in 1995 cu un restaurant in Piata Unirii si in prezent detine o retea de 67 de restaurante in Romania, iar cifra de afaceri a totalizat anul trecut 94,8 milioane de euro (415 milioane de lei), in crestere cu aproape 6% fata de 2012.

McDonald's vrea sa dubleze numarul de cafenele

McDonald's vrea sa dubleze numarul de cafenele

Sursa foto: McDonald's, Shutterstock.com