Surse din cadrul Eurocontrol, organizatia care administreaza traficul aerian din Europa, au declarat ca expertii au discutat in privat cu omologii lor ucraineni despre o potentiala amenintare dupa ce peste 20 de avioane militare ucrainene au fost distruse de rebelii sustinuti de Rusia, afirma publicatia britanica.

Cu toate acestea, ucrainenii au continuat sa lase avioanele sa survoleze zona afectata. Sursele citate au declarat ca Eurocontrol nu are competenta de a interveni in deciziile tarilor, precizeaza Sunday Times. Potrivit Russia Today, care citeaza cotidianul britanic, Ucraina a fost de acord doar sa creasca inaltimea minima la care puteau zbura avioanele civile in regiune de la opt la 9,7 kilometri.

"Invinovatesc autoritatile ucrainene pentru ca nu au inchis spatiul aerian si Malaysia Airlines pentru ca nu a luat decizia de a evita tara", a declarat Robby Oehlers, al carui var a decedat in accident, pentru Sunday Times. Pasagerii avionului malaysian au murit din considerente financiare si politice, a declarat Elmar Giemulla, avocatul familiilor a patru victime de origine germana, scrie Mediafax.

"Probabil ca autoritatile ucrainene au vrut sa evite pierderea veniturilor din taxele de tranzit - de pana la un miliard de dolari pe an - si din motive politice, avand in vedere ca inchiderea spatiului aerian inseamna recunoasterea pierderii controlului si a suveranitatii", a declarat Giemulla.

Sursa foto: Malaysia Airlines/Shutterstock.com