Compania elena Coca-Cola Hellenic Bottling Company SA a anuntat ca in al doilea trimestru al acestui an profitul sau net a crescut cu 19 procente comparativ cu perioada similara a anului trecut, cresterea organica contrabalansand presiunile venite din partea cresterii costurilor materiale, informeaza Rompres.

Potrivit firmei elene, profitul sau net a crescut de la 140,8 milioane euro in trimestrul al doilea 2005 la 167,8 milioane euro in perioada martie-iunie 2006. Coca-Cola HBC, firma care opereaza in 28 de tari, cu o populatie combinata de aproximativ 540 milioane persoane, a precizat ca cifra sa de vanzari in trimestrul doi al acestui an a fost de 1,57 miliarde euro, in crestere cu 16 procente fata de trimestrul doi 2005. Desi costul bunurilor vandute in martie-iunie 2006 a crescut cu 19 procente comparativ cu perioada similara a lui 2005, volumul vanzarilor realizate de Coca-Cola HBC a crescut cu 12 procente, unul din motive fiind si Cupa Mondiala din Germania, desfasurata in perioada iunie-iulie 2006.

Cu ocazia prezentarii rezultatelor pe trimestrul al doilea, Coca-Cola HBC a estimat ca aceste rezultate sunt conforme cu obiectivele fixate pentru intregul an 2006, obiective care prevad o crestere a castigurilor pe actiune cuprinsa intre 12 si 14 procente si o crestere a volumului de vanzari de aproximativ noua procente.

Coca-Cola HBC este cel de-al treilea imbuteliator mondial al produselor Coca-Cola Co., operand in 28 de tari. Actiunile Coca-Cola HBC sunt listate in principal pe Bursa din Atena si secundar pe bursele din Londra, New York si Sydney, iar gigantul american Coca-Cola Co. controleaza un pachet de 23,8 la suta din actiunile firmei elene. in Romania, Coca-Cola HBC (CCHBC) are aproximativ 3.000 de angajati si opereaza opt fabrici in sase locatii: Bucuresti, Ploiesti, Iasi, Timisoara, Oradea si Vatra Dornei.