"Aceasta cale ferata va fi benefica pentru Ungaria si Serbia, va permite crearea unui coridor intre China si Europa", a declarat premierul chinez Li Keqiang dupa semnarea acordului, care este unul dintre proiectele importante ale celui de-al treilea summit anual intre China si tarile Europei Centrale si de Est organizat la Belgrad.

Detaliile acordului nu au fost disponibile, dar presa locala a relatat ca valoarea proiectului este de 1,5 miliarde de euro. Dezvoltarea infrastructurii de transport in Europa este o strategie pusa in practica de Beijing inca de acum sase ani, in Grecia. Grupul chinez Cosco a cumparat doua terminale in portul Pireu, in conditiile in care 80% din schimburile comerciale ale Chinei cu Europa au loc pe cale maritima.

China intentioneaza sa lege portul Pireu de centrul Europei printr-o cale ferata care sa traverseze Balcanii, primul tronson fiind Belgrad-Budapesta. Li a dat asigurari ca lucrarile de constructie a acestui tronson se vor incheia in doi ani, pana in 2017.

Citeste si:

Premierul ungar Viktor Orban a spus la randul sau ca acest acord arata ca China si Europa au gasit mijloacele de cooperare in deceniile viitoare. Orban a salutat si dorinta de participare a Macedoniei, tara aflata pe directia coridorului nord-sud care leaga Ungaria si Grecia si care traverseaza Serbia. Dupa construirea tronsonului Belgrad-Budapesta, distanta dintre cele doua capitale va fi parcursa in mai putin de doua ore si jumatate, in loc de opt ore in prezent, a precizat premierul sarb.

In Romania, grupurile chineze care semnau in urma cu un an memorandumuri pentru investitii vor ajutoare de stat, iar demararea efectiva a lucrarilor este inca departe.

Marile investitii chinezesti se lasa asteptate si cer ajutor

Marile investitii chinezesti se lasa asteptate si cer ajutor

Sursa foto: Tren de mare viteza, Shutterstock.com