Unii oameni au case in munti, altii au case pe plaja. Altora le surade ideea de a se deplasa liber cu iahtul, ca daca nu le place un peisaj anume. Este clar insa ca achizitia unui iaht de lux costa o multime de bani. Mai putin evident este cat de multi bani sunt necesari pentru a mentine un iaht de lux in stare de functionare dupa isi gaseste un proprietar.

Aceste iahturi pot naviga oriunde in lume. Dispun de frigidere cu destula hrana pentru a supravietui luni de zile. Dar, de cele mai multe ori ajung in aceleasi locuri unde oricine altcineva merge pe continent cu trenul sau cu avionul: Marea Mediterana vara, in Caraibe de Anul Nou sau pe Coasta de Est a Americii. Cel putin asta afirma G. Bruce Knecht, intr-un interviu acordat The New York Times, cu privire la noua sa carte "Grand Ambition", unde descrie povestea milionarului Doug Von Allmen si a iahtului sau de lux "Lady Linda", in valoare de 40 mil. dolari.

Doug Von Allmen a comandat iahtul de lux Lady Linda din dorinta extraordinara de a crea cel mai bun iaht american construit din istorie, dar momentul ales pentru startul constructiei a fost mai putin inspirat, cu doar un an inainte de criza financiara din 2008. In cele din urma, produsul final a fost destul de aproape de ceea ce a fost proiectat.

Lady Linda, la vanzare pentru 50 mil. $

Dar pasiunea lui Doug Von Allmen de a crea cel mai bun iaht construit vreodata in Statele Unite a palit dupa criza, in contextul in care a pierdut 100 milioane dolari intr-o schema Ponzi. Pe de alta parte, iahtul Lady Linda s-a dovedit extrem de popular, multi oameni bogati fiind dispusi sa achite o chirie saptamanala de pana la jumatate de milion de dolari.

Doug Von Allmen a suferit la fel ca oricine altcineva, in sensul ca desi costurile fixe ale stilului sau de viata au ramas constante, averea si veniturile sale au scazut dramatic. In cazul sau, costurile fixe erau extraordinare. Operarea si mentinerea unui iaht in stare de functionare este de cel putin 10 la suta anual din cat costa per total. Asadar, in cazul Lady Linda, costul de exploatare anual este de 4 milioane de dolari.

Cifra de 10 procente evidentiaza ceea ce de fapt un iaht de lux este: un complex rezidential, o ambarcatiune care necesita un echipaj, cantitati uriase de combustibil, costuri de andocare si intretinere. De exemplu, taxele portuare de andocare pentru o saptamana la un eveniment de tipul Marelui Premiu al Regatului Monaco la Formula 1 ajung, de regula, la sase cifre.

Apoi, exista oameni care trebuie sa fie platiti sa navigheze un iaht, sa-l mentina curat, si sa hraneasca pe toata lumea de la bord. Anual, un capitan cu experienta castiga aproximativ 1.000 de dolari pe picior (0,30 metri) de ambarcatiune. Astfel, capitanul unui iaht de 50 de metri poate incasa 150 de mii de dolari in fiecare an, scrie Business Insider. Lovit puternic de criza financiara si coplesit de facturi Doug Von Allmen a fost in cele din urma fortat sa puna opulentula ambarcatiune la vanzare in 2012 pentru nu mai putin de 50 de milioane de dolari.

Sursa foto: Iaht de lux / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri