Robotul Nao a fost construit de compania franceza Aldebaran Robotics, o subsidiara a gigantului japonez in IT si telecom SoftBank. El va incepe, in aprilie, perioada de proba in cadrul a una sau doua subsidiare ale grupului bancar Mitsubishi UFJ Financial Group, cea mai mare companie de acest fel din Japonia si a doua din lume, scrie The Guardian. In functie de performanta acestuia, banca ar putea angaja roboti la mai multe subsidiare.

Noul anagajat al bancii are instalata o camera de filmat pe frunte si este programat sa vorbeasca 19 limbi straine, o concurenta redutabila pentru cei care lucreaza in sistemul bancar. In plus, el poate analiza emotiile clientilor pe baza expresiilor faciale si a tonului vocii, ceea ce ii permite sa primeasca clientii si sa le puna intrebari cu privire la serviciile bancare de care au nevoie.

Revolutia robotilor in piata muncii

Robotul de 5,4 kilograme s-a "nascut" in 2006 in Paris si a trecut de primul test al performantei sale dupa ce a interactionat cu un client vorbitor de limba engleza, in timpul unei prezentari care a avut loc in Tokyo saptamana trecuta. "Buna ziua si bine ati venit", i-a spus Nao clientului, in limba engleza. "Va pot vorbi despre schimb valutar, ATM-uri, deschiderea unui cont bancar sau transferuri de bani. Ce optiune alegeti?".

Citeste si:

Mitsubishi UFJ este doar una dintre companiile japoneze care investeste in "resurse non-umane", dupa ce premierul tarii, Shinzo Abe, a indemnat la o "revolutie a robotilor", menita sa combata efectul de scadere a fortei de munca si sa impulsioneze cresterea. Divizia Nestle din Japonia si-a anuntat intentia de a angaja un robot pe nume Pepper, fabricat tot de SoftBank, care ar putea sa vanda masini de cafea in peste 1.000 de puncte de vanzare. Pepper, un robot cu sistem android care are 120 de centimetri, a inceput deja sa lucreze pe postul de "asistent de magazin" intr-un punct de vanzare de telefoane mobile din Tokyo.

Mitsubishi UFJ sustine ca robotul Nao ar putea sa se descurce chiar si in fata celor mai dificili clienti. Acesta ar trebui sa fie complet functional pentru a fi pregatit pentru fluxul masiv de turisti care vor veni in Japonia cu ocazia Jocurilor Olimpice din 2020.

Sursa foto: Mana de robot/ Shutterstock.