Autoritatile londoneze au impus mai multe restrictii de securitate dupa tentativele de atentat de la finalul saptamanii trecute. Unele dintre acestea se refera la micsorarea considerabila a volumului de bagaje cu care un pasager are dreptul sa se imbarce in avion. Aceasta decizie are insa implicatii majore in bugetele companiilor aeriene care si-au vazut costurile majorate peste noapte.

Micsoararea bagajului de mana implica o cantitate mai mare de bagaje in cala, si deci costuri mai mari pentru operatorii aerieni, mai ales pentru cei de tip low-cost. Companiile de low-cost au tendinta de a incuraja pasagerii sa ia un bagaj de mana cat mai mare in avion iar noile restrictii implica bagaje mai mari si mai multe in cala, deci costuri mai mari pentru operatorii aerieni.

Acestia trebuie sa plateasca sume mai mari companiilor terte care se ocupa de incarcarea bagajelor in avioane, iar un volum de bagaje mai mare va presupune si stationari la sol mai lungi, ceea ce implica noi costuri fata de operatorii aeroporturilor. Dupa cum remarca pentru BBC si analistul John Mattimoe, varianta in care pasagerii ar fi rugati sa se prezinte mai devreme spre imbarcare pentru a mari timpul de incarcare a bagajelor nu reprezinta o solutie fericita din punct de vedere financiar, deoarece presupune marirea turelor de lucru si deci costuri salariale mai mari.

La toate acestea se adauga costurile privind masurile de securitate impuse, costuri care vor majora cheltuielile operatorilor de aeroporturi si implicit pe cele ale companiilor aeriene. Iar toate aceste noi costuri vor fi resimtite in final de catre pasageri, pretul biletului de avion fiind preconizat de analisti sa creasca daca aceste masuri se vor mentine pentru o perioada indelungata de timp.