Utilizatori ai site-urilor Reddit si Quora au facut o lista cu lucruri mai putin stiute despre zborul cu avionul, dupa ce au cules informatii de la profesionisti, sub anonimat, din domeniul aviatiei: piloti, insotitori de zbor, ingineri si pasageri informati.

Majoritatea accidentelor se produc din cauza pilotilor

Majoritatea accidentelor se produc din cauza pilotilor

Pilotii de avioane sunt responsabili pentru 70%-80% din totalul accidentelor aviatice, chiar daca siguranta reprezinta prioritatea numarul unu. Asadar, daca mori intr-un accident aviatic, a fost probabil din vina pilotului.

Shutterstock / Avion aflat in zbor

Pilotii adorm involuntar in majoritatea timpului de zbor

Pilotii adorm involuntar in majoritatea timpului de zbor

Iata o statistica interesanta: Intre 43% si 54% dintr-un esantion de piloti de linie, intervievati in Marea Britanie, Norvegia si Suedia, au admis ca au adormit deseori in timp ce pilotau un avion de pasageri. Mai rau, o treime dintre acestia au declarat ca in momentul trezirii au observat ca si copilotul dormea.

Cu toate acestea, pentru zborurile lungi, peste ocean, pilotilor le sunt atribuite momente de repaus, perioada in care copilotul preia controlul avionului. Totusi, chiar si pe distante scurte, de doar cateva ore, pilotii au recunoscut ca adorm involuntar, potrivit sondajului mentionat.

Shutterstock / Piloti in cockpitul unui avion

NU consuma apa din avion daca nu a fost imbuteliata

NU consuma apa din avion daca nu a fost imbuteliata

Nu consuma cafea in avion. Apa servita in avion sau folosita pentru ceai sau cafea este absolut dezgustatoare si nu ar trebui consumata, potrivit unui fost angajat Lufthansa. Rezervoarele de apa din avioanele vechi de pana la cateva zeci de ani sunt foarte rar curatate, iar rezidurile pot fi uneori si de cativa centrimetri, fapt cunoscut de catre toti angajatii unei companii aeriene.

Uneori produse chimice sunt inserate in aceste rezervoare de apa, pentru a preveni formarea de reziduri si bacterii. Ca urmare, gustul mai putin bun prezent deseori la cafeaua din avion provine de la aceste chimicale. Wall Street Journal a efectuat un test cu privire la calitatea apei potabile servite la bordul a 14 zbouri diferite, iar rezultatele au aratat ca existe un nivel ridicat de bacterii "de zeci, uneori de sute de ori peste limitele impuse."

Shutterstock / Mic dejun in avion

Cum abordeaza pilotii aterizarea pe vreme rea

Cum abordeaza pilotii aterizarea pe vreme rea

Daca v-ati confruntat cu o aterizare dura la finalul zborului, pe conditii atmosferice de precipitatii sau ninsoare, acest lucru nu s-a intamplat din cauza lipsei de competente a pilotului, ci a fost mai degraba facuta intentionat de catre acesta. Daca pista este acoperita cu apa, avionul trebuie sa loveasca puternic stratul de apa pentru a atinge asfaltul cu pneurile, pentru a preveni o aventuala alunecare a aparatului ce s-ar putea solda cu un accident.

Shutterstock / Avion pregatit de aterizare

Mancare diferita pentru piloti

Mancare diferita pentru piloti

Desi nu este o regula la nivelul industriei de linie, unele companii aeriene servesc mancare diferita pentru pilot fata de restul echipajului, inclusiv in cazul copilotului, pentru evita situatii de intoxicatie alimentara sau, mai rau, otravire.

Shutterstock / Mancare in avion

Mastile de oxigen it asigura doar 15 minute de aer

Mastile de oxigen it asigura doar 15 minute de aer

Daca mastile de oxigen coboara, ai la dispozitie doar aproximativ 15 minute de oxigen din punctul in care le-ai scos. Totusi, este suficient pentru ca pilotul sa duca aeronava la o altitudine mai mica, unde poti respira normal.

In cazul putin probabil al unei schimbari bruste de presiune in cabina, la altitudinea de linie, ai aproximativ 15-20 de secunde pentru a prinde masca si de a o folosi inainte sa lesini. Desigur, decizia de a cobora mastile de oxigen apartine echipajului, dar nu va vor informa, din moment de un mare procent de pasageri s-ar panica. Problematic devine pentru cei insotiti de mai multi copii.

withGod / Shutterstock.com

Membrii echipajului nu prea isi inchid telefoanele

Membrii echipajului nu prea isi inchid telefoanele

Telefoanele mobile pot fi, de fapt, utilizate in timpul decolarii sau aterizarii, precum si in zbor. Desi au unele efecte usoare asupra intrumentelor de masura, nu pot afecta sistemul de navigatie. Totusi, pot fi deranjante pentru piloti. Imaginati-va stand in cabina si coborand catre destinatie. Pana sa primiti acordul pentru aterizare, cum ar fi ca semnalul sa interfereze deodata cu peste 100 de telefoane mobile.

In principiu, toate instrumentele electronice sensibile sunt atat de puternic protejate impotriva radiatiei atmosferice (de zeci de ori mai puternica decat in cazul telefoanelor sau tabletelor) incat nu trebuie sa va faceti griji ca va pica avionul. Mai mult, pilotii apeleaza efectiv la telefoanele mobile atunci cand metodele de comunicatie radio standard devin prea greoaie. "Sora mea este insotitoare de zbor. Dupa ce le spune tuturor sa opreasca toate electronicele se duce in spatele avionului, scoate telefonul mobil si incepe sa scrie mesaje" - @dora_de_destroya.

Shutterstock / Pilot folosind un telefon in cockpit

Capitanul aeronavei detine, uneori, o arma in cabina

Capitanul aeronavei detine, uneori, o arma in cabina

"Unii dintre noi transporta arme. Acest lucru este cu siguranta cunoscut in mod public. Capitanul de zbor poate transporta o arma in cabina, iar pentru acest lucru exista norme pentru a se asigura antrenamentul, ascunderea si utilizarea este standardizata", a declarat in mod anonim un pilot.

"Pilotul are o autoritate aproape nelimitata cand usile aeronavei sunt inchise. Poate sa aresteze persoane, sa scrie amenzi si chiar sa accepte testamentul unui pasager pe moarte" - @virgadays.

Motivul real pentru care lumina devine difuza la aterizare

Motivul real pentru care lumina devine difuza la aterizare

In momentul in care un avion aterizeaza pe timpul noptii, insotitorii de zbor diminueaza intensitatea luminii, in caz ca va fi nevoie sa evacueze pasagerii la aterizare. Astfel, ochiii sunt deja adaptati la intuneric si poti vedea mai bine odata ce ajungi in exteriorul avionului.

Shutterstock / Interiorul unui avion

La aterizare si la decolare sunt cele mai mari riscuri

La aterizare si la decolare sunt cele mai mari riscuri

Asta nu inseamna ca ar trebui sa-ti petreci cele trei minute de dupa decolare si ultimele opt minute inainte de aterizare inghetat de frica, dar cel putin in alerta. Statisticile arata ca in aceste 11 minute au avut loc peste 80% din accidentele aviatice. Gandindeste-te la aceste lucruri, data viitoare cand vei fi tentat sa ignori instructiuniile de siguranta oferite de echipajul de zbor.

Shutterstock / Aterizare, avion

Sursa foto: Shutterstock / Teama de zbor