Jocul Monopoly a aparut pentru prima data in 1935. Ca orice startup, afacerea a inceput cu un proiect pilot care a presupus o investitie minima, jocul fiind comercializat in prima faza la pretul de numai 2 dolari. La doar un an de la lansare, in Statele Unite ale Americii, Monopoly a ajuns sa produca peste 35.000 de copii in doar o saptamana.

Astazi, unul dintre cei mai indragite jocuri de tranzactii imobiliare este tiparit in peste 47 de limbi si comercializat in peste 100.000 de magazine din 114 tari. De asemenea, in cei 80 de ani de la aparitie, au fost lansate peste 300 de versiuni licentiate ale jocului, cu tematici precum sportul sau lumea filmului.

„Monopoly, unul dintre cele mai importante branduri din portofoliul Hasbro, sarbatoreste luna aceasta 80 de ani de la lansarea primei editii. Jocul ocupa un loc important in aceasta industrie, atat la nivel mondial, cat si in tara noastra", a declarat Larisa Popescu, brand manager Hasbro.

De-a lungul timpului, Monopoly s-a facut remarcat prin editiile speciale pe care le-a lansat. Cea mai scumpa versiune a acestui joc a fost creata pentru a sarbatori un bijutier faimos din San Francisco. Respectivul joc valora nu mai putin de 2 milioane de dolari, avand o tabla de joc din aur de 23 de karate si zaruri batute cu diamante. De asemenea, in 1978 a fost realizata si o versiune din ciocolata a jocului Monopoly, vanduta cu 600 de dolari.