Conform reglementarilor, usile de la cabinele pilotilor sunt realizate din materiale antiglont, pentru a nu fi strapunse de gloante trase din exterior. Acestea pot fi deschise doar de membri ai echipajului care detin un cod special, fiecare companie aeriana stabilind propriile reguli in acest sens. In plus, o camera video inregistreaza orice membru al echipajului unui avion care incearca sa intre in cabina, potrivit companiei Airbus, relateaza Mediafax.

In cazul unei amenintari, pilotii pot bloca usile cabinelor chiar daca din exterior este introdus codul corect. De asemenea, in cazul unei situatii de urgenta, exista si optiunea tehnica a deschiderii usii cabinei din exterior, de obicei dupa o perioada prevazuta sa dureze cateva secunde sau chiar minute. In Germania, aceasta perioada este stabilita de Vereinigung Cockpit, asociatia pilotilor si inginerilor de zbor. Dar aceasta optiune nu este disponibila daca pilotul din cabina blocheaza accesul. In urma prabusirii avionului Germanwings in Alpii francezi, atentia s-a concentrat asupra evenimentelor din cabina pilotilor in ultimele minute inainte de impact.

In primele 20 de minute, cei doi piloti discutau normal, vesel.

Copilotul avionului Germanwings prabusit marti in sudul Frantei a refuzat sa dechida usa pilotului si a actionat butonul de coborare a aeronavei, ceea ce poate fi interpretat drept o intentie de a distruge acest avion, a declarat joi procurorul din Marsilia. "Cutia neagra a vorbit", a precizat procurorul Brice Robin, intr-o conferinta de presa, detaliind conversatiile care au avut loc in cabina in ultimele 30 de minute inainte de prabusire. "In primele 20 de minute, cei doi piloti discutau normal, vesel. Nimic anormal. Comandantul de bord pregatea informarea pentru aterizarea la Dusseldorf, iar raspunsurile copilotului par laconice. Comandantul de bord ii cere copilotului sa preia comanda si se aude zgomotul unui scaun si usa care se inchide. Probabil a mers sa-si satisfaca o necesitate naturala. Copilotul manipuleaza atunci sistemul de monitorizare a zborului pentru a incepe coborarea in timp ce era singur la comanda", a precizat procurorul.

"Actionarea acestui dispozitiv pentru selectarea altitudinii nu poate fi decat voluntara. Se aud apoi cateva apeluri ale comandantului care cere accesul in cabina. Dar nici un raspuns din partea copilotului. Se aude un zgomot de respiratie pana la impactul final, deci el era in viata", a adaugat Brice Robin. Copilotul a ignorat apoi apelurile repetate ale turnului de control si alarmele declansate in avion. Astfel, "copilotul, printr-o abtinere voluntara, a refuzat sa deschida usa cabinei de pilotaj comandantului de bord si a actionat butonul de reducere a altitudinii pentru un motiv necunoscut, dar care poate fi interpretat drept o intentie de a distruge acest avion", a apreciat procurorul din Marsilia. Avionul Airbus A320 al companiei Germanwings, avand la bord 144 de pasageri si sase membri ai echipajului, s-a prabusit marti dimineata intr-o zona muntoasa din sudul Frantei. Aeronava a cazut in zona Barcelonnette, situata in provincia Haute Provence. Resturile avionului sunt in Masivul Pic de l'Estrop, la altitudinea de peste 2.500 de metri.