"Intre 09.30.52 si 09.30.55 putem vedea ca datele pilotului automat au fost schimbate de la 11.500 de metri la 30 de metri", afirma joi FlightRadar24, care urmareste traficul aerian. "Dupa noua secunde, avionul a inceput sa coboare, pilotul automat fiind probabil setat pe modul de coborare", a precizat organizatia, scrie Mediafax.

Zborul 4U9525 a plecat de la Barcelona in jurul orei 10.00 (11.00 GMT), marti, si a disparut de pe radar dupa aproximativ o ora, zdrobindu-se la impactul cu muntii la circa 165 de kilometri nord-est de orasul sudic francez Marsilia. Accidentul a provocat moartea tuturor persoanelor aflate la bord.

Datele tranponderului au confirmat anuntul de joi al autoritatilor franceze potrivit caruia copilotul Andreas Lubitz a inceput manual procedura de coborare in momentul in care a ramas singur in carlinga si nu a raspuns atunci cand capitanul si echipajul au batut in usa incuiata.

Datele FlightRadar24 au fost obtinute din raspunsurile automate de ale transponderului la solicitarile radarului. Dezvaluirile determina autoritatile aviatice sa revizuiasca procedurile de securitate, care pana in prezent s-au concentrat pe scenarii precum mentinerea in afara carlingii a unor posibili intrusi, mai degraba decat pentru a contracara problemele de la panoul de navigatie.

Noua Zeelanda a declarat ca isi va schimba normele pentru a cere prezenta a doi membri ai echipajului in carlinga in orice moment, a relatat Stuff.co.nz. Noile reguli vor "diminua orice risc in cazul in care unul dintre piloti ar fi in incapacitatea de a opera aeronava", a declarat seful operatiunilor de zbor si ofiterul de securitate David Morgan.

Citeste si:

"Daca unul dintre cei doi piloti care opereaza zborul are nevoie sa plece din carlinga pentru o scurta perioada de timp, un membru al echipajului va trebui sa intre in carlinga in locul lui". Autoritatile canadiene au facut aceeasi miscare, precum si companii din Marea Britanie, Norvegia si Islanda, la nivel individual.

In Australia, premierul Tony Abbott a declarat ca procedurile de siguranta sunt revizuite, asa cum se intampla dupa orice incident aviatic major. In prezent, companiilor din Australia nu li se cere sa aiba doua persoane in carlinga in orice moment.

Directorul executiv al Germanwings, Thomas Winkelmann, a declarat ca el nu este pe deplin convins ca noile reguli vor fi de ajutor. "Intrebarea pe care mi-o adresez este daca, in cazul in care cineva vrea sa comita un act criminal, este posibil sa fie impiedicat prin prezenta unei insotitoare de zbor, spre exemplu, in carlinga", a declarat el, joi, pentr ZDF.

La bordul avionului Germanwings prabusit se aflau 150 de persoane, inclusiv 75 de germani, 50 de spanioli si peste zece persoane de alte nationalitati.

Sursa foto: Germanwings.com