EASA si-a exprimat preocuparea privind "cateva cazuri de nonconformitate" in ceea ce priveste regulile de siguranta aeriana, in special referitor la monitorizarea personalului companiilor aeriene, a afirmat sambata Dominique Fouda. "Pe baza recomandarilor EASA, Comisia Europeana a lansat, la sfarsitul lui 2014, un proces prin care cerea explicatii Germaniei", a adaugat el, potrivit Mediafax.

CE a confirmat ca EASA a descoperit nereguli in cadrul unei revizuiri de rutina a aplicarii regulilor privind siguranta aeriana. "Raspunsurile Germaniei sunt evaluate in prezent", a declarat pentru Reuters o purtatoare de cuvant a Comisiei. "Face parte dintr-un sistem continuu de supraveghere: rezultatele sunt urmate de actiuni corective, similar unui proces de audit". "Oficialii UE au afirmat ca autoritatea germana de reglementare in domeniul sigurantei aviatice se confrunta cu un numar redus de personal, care i-ar putea submina abilitatea de a controla companiile si echipajele, inclusiv de a face controale medicale", a scris sambata Wall Street Journal.

O purtatoare de cuvant a autoritatii aviatice germane (LBA) a afirmat insa ca LBA a raspuns la criticile EASA, iar astfel de verificari au loc de cateva ori pe an. Monitorizarea sanatatii si verificarea personalului companiilor aeriene au intrat in atentia opiniei publice dupa ce un avion al companiei Germanwings, care efectua o cursa de la Barcelona (Spania) spre Dusseldorf (Germania), s-a prabusit in Alpii francezi la 24 martie, provocand moartea celor 150 de persoane de la bord. Anchetatorii suspecteaza ca avionul a fost prabusit intentionat de copilotul Andreas Lubitz, care l-a incuiat pe comandant in afara cabinei de pilotaj.

Datele obtinute din cea de-a doua cutie neagra a avionului au aratat ca Lubitz, in varsta de 27 de ani, a setat pilotul automat pe o traiectorie descendenta si in acelasi timp a marit viteza aeronavei. Procurorii germani au afirmat ca Lubitz a fost tratat pentru tendinte sinucigase si depresie in urma cu cativa ani, inainte de a deveni pilot. In plus, procurorii au gasit la locuinta copilotului adeverinte medicale care il declarau inapt pentru lucru, valabile inclusiv pentru ziua tragediei, dar Lubitz le-a rupt si nu si-a anuntat angajatorii. Joi au aparut informatii potrivit carora copilotul Andreas Lubitz a cautat pe Internet date despre sinucidere si despre usile cabinelor de pilotaj.