Vanzarile grupului agroalimentar s-au majorat cu 11%, pana la 47,138 miliarde franci (29,834 miliarde euro), datorita unei cresteri organice mai mare decat cea prevazuta si care s-a situat la 6,4%. Totodata, cresterea interna reala al primul grup la nivel mondial din domeniul agroalimentar a fost de 4,8% in perioada ianuarie-iunie.

Compania elvetiana a precizat, intr-un comunicat de presa, ca aceste rezultate s-au bazat, in mare parte, pe solida evolutie a afacerilor cu alimente, bauturi si produse nutritive. Pe regiuni, cele mai mari rate de crestere s-au inregistrat pe continentele american si asiatic, in timp ce in Europa orientala compania a observat " o imbunatatire a climatului economic care s-a reflectat intr-o mai mare incredere a consumatorilor", informeaza Rompres.

In America, vanzarile s-au ridicat la 14,576 miliarde franci (cel mai mare volum regional), in timp ce cresterea interna reala a fost de 4,3% si cea organica de 6,9%, "cu nivele inalte in special in America de Nord si Brazilia", a semnalat Nestle. Printre produsele care au inregistrat cele mai bune vanzari s-au numarat cele destinate animalelor domestice, cafeaua solubila, lactatele etc.

Citeste si:

Cursul valutar a influenta pozitiv vanzarile, cu 4,7%, in timp ce investitiile, de exemplu, au avut un efect usor negativ, de 0,1%. Presiunea exercitata de costuri a putut fi compensata printr-o disciplina stricta a cheltuielilor si prin programe de eficienta demarate de firma elvetiana.

Profitul net din exploatare al companiei (EBIT) a crescut cu 14,5%, pana la 6,054 miliarde franci (3,832 miliarde euro). Dupa publicarea acestor rezultate, Nestle a confirmat estimarile pentru 2006, care prevad o crestere organica de 5-6%.