Compania a confirmat problema in noaptea de marti spre miercuri, precizand ca este vorba despre o eroare la harta digitala folosita de piloti in cockpit. "Unele zboruri s-au confruntat cu o problema la o aplicatie iPad folosita de piloti", a anuntat American Airlines intr-un comunicat.
"In unele cazuri, avioanele au fost nevoite sa se intoarca la poarta si sa acceseze o conexiune WiFi pentru a rezolva problema", a adaugat compania, scrie Mediafax.

"Peste 24 de zboruri" au fost afectate, a declarat Andrea Huguely, o purtatoare de cuvant American Airlines. Compania si-a cerut scuze pasagerilor si a anuntat ca depunea eforturi sa-i duca la destinatie cat mai rapid posibil.

Era neclar care aplicatie iPad s-a defectat sau daca vina apartine American Airlines ori Apple, potrivit CNN Money. American Airlines a fost prima companie care a introdus, in 2013, iPaduri pe care pilotii le folosesc pentru planuri de zbor si navigatie. Planurile sunt actualizate permanent si inlocuiesc manuale tiparite pe hartie - cantarind aproximativ 16 kilograme potrivit The Guardian - pe care pilotii sunt obligati sa le care la bord.

Citeste si:

Compania a estimat ca prin acest program economiseste peste 1.500 de metri cubi de combustibil anual. In total, 8.000 de iPaduri au inlocuit 24 de milioane de pagini de documente. Insa programele informatice nu sunt intotdeauna de incredere, comenteaza postul.

Sursa foto: Chris Parypa Photography / Shutterstock.com