Uber Techologies a dezvoltat o aplicatie pentru tablete si smartphone-uri care le pemite clientilor sa comande limuzine cu sofer sau taxiuri. Datele autoritatii pentru transporturi din Londra arata ca cererile pentru licentele destinate taxiurilor negre au scazut cu 20% in acest an, vina fiind atribuita aplicatiei Uber, relateaza Bloomberg, citat de Mediafax.

In acelasi timp, numarul soferilor care au solicitat sa dea dificilul test "The Knowledge", obligatoriu pentru toti soferii de taxiuri negre, a scazut cu peste doua treimi la unul dintre principalele centr organizatoare. Declinul accentuat al acestor solicitari provoaca temeri ca o trasatura a vietii londoneze care merge inapoi in timp dincolo de perioada lui Oliver Cromwell este in pericol.

Soferii taxiurilor negre mai sunt ingrijorati si de perspectivele pe care le mai poate avea o profesie care, potrivit unor estimari, aduce venituri anuale de pana la 50 de mii de lire sterline pe an. "Nu am mai vazut astfel de scaderi si sunt sofer de taxi de 30 de ani", a declarat Steve McNamara, presedintele Asociatiei Soferilor de Taxi Licentiati, care estimeaza ca 1.200 de noi soferi ai Uber incep sa profeseze in Londra in fiecare luna.

Uber Technologies refuza sa dezvaluie informatii de acest tip. Testul The Knowledge, care poate necesita patru ani de studiu si memorarea a 25.000 de strazi, nu este necesar la Uber, ai carei soferi se bazeaza pe GPS pentru a circula in oras. Circa 15.000 de soferi din capitala britanica lucreaza pentru Uber, care a aparut in 2012. Numarul acestora este inca mai mic decat cei 25.000 de soferi ai taxiurilor negre.

Declinul noilor recruti pentru taxiurile negre inseamna ca numarul soferilor de la Uber poate sa il depaseasca in curand pe cel al taxiurilor traditionale, fenomen care a avut deja loc in New York City. Platforma Uber este disponibila din luna februarie si in Romania, primul oras in care poate fi folosita fiind Bucurestiul.

Citeste si:

Uber, cu sediul in San Francisco, evaluata la 40 de miliarde de dolari, a intampinat in general dificultati in Europa. Justitia din Spania si Portugalia au interzis activitatea Uber, iar compania a fost nevoita sa renunte la serviciul de ridesharing (care permite pasagerilor sa imparta costul calatoriei) in Germania, dupa ce a fost interzis de un judecator.

Uber, respins de taximetristii traditionali

Autoritatile de reglementare europene analizeaza din luna aprilie reclamatiile facute de Uber Technologies impotriva legislatiei din mai multe state europene si, pentru a clarifica problema, au pus o intrebare serioasa referitoare la companie si anume daca este o aplicatie web sau un serviciu de taximetrie. Executivul UE analizeaza problema in urma reclamatiilor facute de compania din San Francisco impotriva Spaniei, Germaniei si Frantei.

In Londra, serviciul Uber este respins de taximetristii traditionali, dar este popular in randul orasenilor. Spre deosebire de multe dintre taxiurile negre, soferii Uber accepta cardurile de credit, taxiurile pot fi comandate sa vina la usa locuintei, iar tarifele sunt mai mici. "Ultimul an a fost incredibil, a fost o explozie a afacerii", a declarat Harry Porter, purtator al Uber la Londra.

Istoria taximetristilor profesionisti din Londra ajunge pana in 1654, cand Oliver Cromwell a infiintat organizatia Fellowship of Master Hackney Carriages, denumire care face si acum trimitere la taxiurile negre moderne. The Knowledge a fost infiintat in 1951, pentru trasuri, primele taxiuri negre motorizate aparand in 1898.

Numarul total al soferilor de taxiuri negre din Londra a fost ridicat in ultimul deceniu, de circa 25.000, dar numarul vehiculelor private care ofera astfel de servicii de transport a crescut din 2010, iar sosirea Uber a accelerat procesul. Intre timp, numarul total al vehiculelor private de transport din Londra a devenit de trei ori mai mare decat cel al taxiurilor negre.

Monkey Business Images / Shutterstock.com