ca la intalnirea cu cancelarul Angela Merkel sa solicite aceleasi schimbari in relatiile Marii Britanii cu UE pe care le-a cerut deja in intalnirile cu omologii din Olanda, Franta si Polonia, relateaza Automotive News, potrivit Mediafax.

Presedintele francez Francois Hollande i-a spus joi lui Cameron ca vrea ca Marea Britanie sa ramana in UE, dar acesta a replicat ca actualul status quo din Europa nu este "suficient de bun". Programul guvernamental prezentat miercuri de Cameron da prioritate legislatiei care sa permita organizarea referendumului referitor la apartenenta tarii la UE pana la sfarsitul lui 2017.

Cameron va prezenta propunerile detaliate de reforma la un summit UE din 25-26 iunie. Unele state UE au aratat in mod clar ca nu sunt interesate de renegocierea tratatelor europene pentru a face pe placul Marii Britanii care vrea, printre altele, restrictionarea si intarzierea accesului migrantilor la sistemul de asigurari sociale.

Marea Britanie este cel mai important partener comercial al Germaniei in Europa, cu care a inregistrat un excedent de 42 de miliarde de euro in 2014, al doilea ca marime dupa cel cu Statele Unite, potrivit datelor Oficiului Federal de Statistica.

Aproximativ o cincime din automobilele produse in Germania, in valoare de aproape 18 miliarde de euro, au ajuns anul trecut la soferii britanici. Potrivit datelor asociatiei producatorilor auto VDA, Marea Britanie este, din 2001, cea mai mare piata de export pentru industria auto germana, in functie de volum.

"Exemplul industriei auto germane arata cat de imprevizibile si riscante sunt consecintele unui Brexit pentru economiile celor doua tari", a declarat Joachim Pfeiffer, purtator de cuvant pe probleme economice al coalitiei crestin-democrate si crestin-sociale a lui Merkel in Parlamentul.

Pfeiffer a aratat ca daca Marea Britanie iese din UE ar insemna pierderea unei economii mari, orientate catre piata, liberale, din inima Europei. Nu doar Germania ar avea de pierdut, conform unui studiu publicat la sfarsitul lunii aprilie de Fundatia Bertelsmann.

Citeste si:

Exit-ul ar duce la scaderea exporturilor auto germane pe piata britanica cu circa 2% pana in 2030, dar ar insemna si o pierdere de crestere economica de 300 de miliarde de euro pentru Marea Britanie, in acelasi interval.

"Este in beneficiul Marii Britanii sa ramana un membru activ si influent al UE. Marea Britanie joaca un rol major in reteaua de productie a BMW si este a patra mare piata a companiei la nivel mondial", a afirmat Peter Schwarzenbauer, membru in board-ul BMW responsabil pentru marcile Mini, Rolls-Royce si motociclete.

BMW produce marca Mini in Marea Britanie, la o fabrica din Oxford, iar grupul Volkswagen detine divizia Bentley in orasul Crewe din nordul tarii. Furnizorul de componente si echipamente Robert Bosch a inceput sa analizeze optiunile companiei, in cazul retragerii Marii Britanii din UE, tara fiind a patra mare destinatie de export pentru echipamentele industriale germane.

"Marea Britanie este de o mare importanta pentru piata unica. Daca decide sa paraseasca UE, Bosch va analiza consecintele si se va adapta", a spus Uwe Raschke, direcot pentru bunuri de consum la Bosch. Germania a exportat anul trecut in Marea Britanie bunuri si servicii de 84,1 miliarde de euro, nivelul aproape dublu fata de importurile de 42,3 miliarde de euro, potrivit datelor statistice.

Excedentul comercial al Marii Britanii in domeniul serviciilor financiare si de asigurari arata pe de alta parte importanta centrului financiar londonez pentru economia tarii. Deutsche Bank, prezenta pe piata britanica din 1887, unde are 9.000 de angajati, a anuntat deja ca analizeaza impactul Brexit-ului si optiuni care ar putea include transferarea unor activitati de pe piata britanica in Germania.

Merkel si Comisia Europeana trebuie sa faca tot posibilul sa pastreze Marea Britanie in UE, a spus presedintele VDA, Matthias Wissmann.
Un purtator de cuvant al cancelarului Merkel, Steffen Seibert, a declarat miercuri, la Berlin, ca premierul Cameron cunoaste opozitia Germaniei fata de iesirea din UE a Marii Britanii.

Sursa foto: Steagul Marii Britanii/Shutterstock.com