Desi forta de munca de astazi nu este similara cu cea din miticul Westeros in timpuri medievale, exista totusi lectii care ar trebui evidentiate de pe urma succeselor si esecurilor acestor personaje, precum Cersei Lannister, Daenerys Targaryen, Stannis Baratheon sau Jon Snow.

Liderul fatarnic, preocupat de sine inaintea altora

Cersei Lannister (foto stanga), manipulatoare din fire, nu este o persoana care ar putea ateriza intr-o pozitie de lider in urma unui vot popular. Ea stie cum sa puna lucrurile in miscare insa, dar abordarea ei este un oarecum oculta si lucreaza cu alti oameni in spatele scenei. Aceasta abordare nu este totusi departe de practica unor lideri sau politicieni de azi.

Spre deosebire de Cersei Lannister, un lider trebuie sa dezvolte o cultura a increderii printr-o comunicare deschisa, fara secrete fata de angajati. Angajatii isi pot da de regula seama in momentele in care managerii nu sunt sinceri.

Liderul naiv cu cele mai bune intentii

Daenerys Targaryen (foto dreapta) ar vrea sa ia deciziile corecte, dar tineretea si naivitatea sa o pun in situatia de a fi indusa in eroare de catre altii. Chiar si asa, Daenerys Targaryen compenseaza pentru ceea ce ii lipseste in ceea ce priveste intelepciunea in momentele cheie, prin faptul ca deseori pune oamenii pe primul loc, asa cum un bun lider face.

Ca lider, este important sa fii angajat in ceea ce priveste cresterea, dezvoltarea si bunastarea angajatilor. Efortul liderilor in aceste zone stimuleaza angajamentul oamenilor la clocul de munca. Vezi cazul lui Jorah Mormont sau al lui Daario Naharis.

Christian Bertrand / Shutterstock.com

Liderul autoritar, mai putin popular printre oamenii sai

Stannis Baratheon este un lider hotarat, dar nu chiar atat de placut pentru supusii sai. El poate deveni dur si rece, iar asteptarile sale ridicate tind sa-l transforme pe Stannis Baratheon intr-un adevarat critic, dar numai deoarece pretuieste succesul, la fel ca majoritatea liderilor.

Citeste si:

Desigur, liderii doresc mereu ca angajatii lor sa faca tot posibilul pentru a rezolva o sarcina, dar un raspuns gresit sau un feedback negativ poate sa taie rapid elanul angajatilor. Feedback-ul pozitiv este cheia de a consolida comportamente si performanta, pe care liderii le doresc in mod repetat. Astfel, in loc de a corecta in mod constant munca angajatilor, ofera un feedback pozitiv menit sa sprijine si sa incurajeze in continuare bunele practici.

Liderul tanar, care inspira angajament

Desi lipsit de experienta, Jon Snow (foto sus, stanga) stie cum sa inspire actiune, sa conduca prin exemplu. Jon Snow ii inspira pe altii sa i se alature in aventurile sale, chiar cu pretul vietii, indiferent de cat de descurajatoare ar fi acestea. Deciziile sale indraznete capteaza atentia oamenilor sai. Nu exista nici o indoiala ca sunt in alerta si angajati in ceea ce urmeaza.

Precum Jon Snow, un bun lider nu ordoneaza oamenii in jurul sau dupa valoare, ci sare chiar in prima linie a bataliei. Liderii ar trebui sa ia initiativa in indeplinirea sarcinilor pe care se asteapta ca angajatii lor sa le faca. Cand angajatii observa liderii ca-si sufleca manecile si sunt netematori in a face fata sarcinilor dificile, vor actiona si ei deseori la fel de implicati.

Sursa informatii: Entrepreneur.com

Christian Bertrand / Shutterstock.com