Concesiunea, primul acord de privatizare convenit de guvernul partidului Syriza, se refera la aeroporturile Salonic, Aktio, Chania (Creta), Kavala, Kefalonia, Kerkyra (Corfu), Zakynthos, precum si cele din Rodos, Kos, Myconos, Mytilene, Samos, Santorini si Skiathos, scrie Mediafax.

In 2013 aceste aeroporturi au servit 19,1 milioane de pasageri. Acordul de concesiune se refera la operarea, intretinerea, administrarea si extinderea a 14 aeroporturi regionale pana in 2055. Fraport va detine participatia majoritara la consortiul cu Slentel. Cele doua companii vor plati o singura data suma de 1,2 miliarde de euro si anual 22,9 milioane de euro pentru a opera aeroporturile pe o perioada de 40 de ani, cu posibilitatea extinderii pe inca zece ani.

Fraport este o companie germana de transport care opereaza, printre altele, aeroportul din Frankfurt. Grupul elen Copelouzos are afaceri in sectorul energetic. Consortiul si-a asumat investitii de 1,4 miliarde de euro, din care 330 milioane de euro in primii patru ani. Trecerea aeroporturilor in concesiune privata va crea, potrivit estimarilor, 1.450 de locuri de munca directe si 15.000 de locuri de munca indirecte.

Ministrii Finantelor ai statelor din zona euro au aprobat, vineri seara, cel de-al treilea program de asistenta financiara pentru Grecia, care trebuie sa adopte o serie de reforme macroeconomice, in sensul cresterii taxelor si reducerii deficitului bugetar, pentru a obtine ajutorul de 86 de miliarde de euro. Unele dintre statele membre ale zonei euro, inclusiv Germania, trebuie sa-si consulte Parlamentele cu privire la noul plan de asistenta financiara. Celelalte tari care trebuie sa organizeze voturi in Parlament sunt Austria, Estonia, Portugalia si Spania, in timp ce Legislativul grec a aprobat acordul vineri.