Intr-un raport privind efectele conflictului asupra educatiei in sase tari si teritorii din regiune, fondul pentru copii al ONU, UNICEF, a precizat ca peste 8.500 de scoli nu mai pot fi folosite, din cauza violentelor. Raportul detaliaza cazuri ale unor elevi si profesori care au fost vizati de focuri de arma, clase folosite ca buncare improvizate si copii nevoiti sa traverseze liniile de front pentru a da examene, potrivit Mediafax.

"Impactul destructiv al conflictului este simtit de copii din toata regiunea", a declarat Peter Salama, directorul regional al UNICEF pentru Orientul Mijlociu si Africa de Nord. "Nu este vorba doar de pagubele fizice aduse scolilor, dar si de disperarea unei generatii de elevi care isi vad sperantele si viitorul naruite", a adaugat el.

Numai anul trecut, UNICEF a documentat 214 atacuri asupra unor scoli din Siria, Irak, Libia, teritoriile palestiniene, Sudan si Yemen. In Siria, organizatia a apreciat ca educatia plateste un pret mare dupa patru ani si jumatate de conflict. Una din patru scoli a fost inchisa de la izbucnirea conflictului in martie 2011, astfel ca peste doua milioane de copii au fost nevoiti sa renunte la cursuri, iar alti aproximativ 500.000 au fost in pericol sa-si piarda scolile.

Citeste si:

UNICEF a precizat ca unul dintre cele mai grave atacuri directe asupra unei scoli din regiune a avut loc in Yemen, unde 13 cadre didactice si patru copii au fost ucisi intr-un atac asupra biroului unui profesor, in orasul vestic Amran. "Crimele, rapirile si arestarea arbitrara a elevilor, profesorilor si personalului didactic au devenit comune" in regiune, subliniaza raportul.

In Fasia Gaza, unde anul trecut a avut loc un razboi de 50 de zile intre militantii Hamas si Israel, soldat cu moartea a 2.200 de palestinieni si a 73 de israelieni, ONU a mentionat ca cel putin 281 de scoli au fost avariate, iar opt au fost distruse complet. UNICEF a cerut imbunatatirea serviciilor informale de educatie in tarile afectate de inchiderea scolilor, iar statelor donatoare sa acorde fonduri pentru educatie in Orientul Mijlociu.