Cercetatorii Tomas Lindahl, Paul Modrich si Aziz Sancar au primit, miercuri, premiul Nobel pentru chimie pe 2015, informeaza site-ul oficial al acestor distinctii prestigioase.

Cercetatorii suedez Tomas Lindahl, american Paul Modrich si turco-american Aziz Sancar au fost recompensati cu premiul Nobel pentru chimie pentru studiile lor despre mecanismele celulare de reparare a ADN-ului, potrivit motivatiei Comitetului Nobel, scrie Mediafax.

In 2014, premiul Nobel pentru chimie a fost atribuit cercetatorilor Eric Betzig, Stefan W. Hell si William E. Moerner, pentru "dezvoltarea microscopiei cu fluorescenta de super-rezolutie". Stefan W. Hell, unul dintre cei trei laureati ai premiului Nobel pentru chimie pe 2014, este de origine romana si este membru de onoare al Academiei Romane din anul 2012.

Sezonul Nobel a debutat luni, cand cercetatorii William C. Campbell, Satoshi Ōmura si Youyou Tu au fost recompensati cu premiul pentru medicina pe 2015. William C. Campbell (Irlanda) si Satoshi Ōmura (Japonia) au primit acest prestigios premiu pentru descoperirile privind o noua terapie impotriva infectiilor cauzate de viermi cilindrici, in timp ce Youyou Tu (China) a fost premiata pentru descoperirile ei privind o noua terapie impotriva malariei.

De asemenea, marti, cercetatorii Takaaki Kajita si Arthur B. McDonald au fost recompensati cu premiul Nobel pentru fizica pe 2015, pentru contributiile lor semnificative in ceea ce priveste experimentele care au demonstrat ca particulele neutrino isi modifica identitatile, metamorfoza care implica faptul ca acestea au masa. Potrivit Comitetului Nobel, aceasta descoperire a schimbat felul in care oamenii inteleg procesele ce au loc la cele mai mici niveluri ale materiei si care se pot dovedi cruciale pentru intelegerea Universului.

Sezonul Nobel 2015 va continua, joi, cu premiul Nobel pentru literatura. Castigatorul premiului Nobel pentru pace - singurul atribuit de Norvegia, conform dorintei exprimate de fondatorul prestigioaselor distinctii, Alfred Nobel - va fi anuntat vineri. Premiul Nobel pentru economie va fi decernat luni, 12 octombrie.