Actionarul majoritar al producatorului de automobile sport, Fiat Chrysler Automobiles, care vinde o participatie de 9% la brandul italian, a stabilit un pret de 52 de dolari pe unitate pentru cele 17,18 milioane de actiuni. Intervalul de pret anuntat era de 48-52 dolari pe actiune.

Incluzand datoriile pe care Ferrari le va prelua de la Fiat, compania va avea o valoare contabila de circa 12 miliarde de dolari. Actiunile Ferrari listate la bursa din New York sub simbolul RACE vor intra la tranzactionare miercuri.

Presedintele Ferrari, Sergio Marchionne, care este si directorul general al Fiat Chrysler, va deschide tranzactiile la bursa NYSE alaturi de alti oficiali ai companiei, intre care vicepresedintele Piero Ferrari, fiul fondatorului Enzo Ferrari, si presedintele Fiat Chrysler, John Elkann, a carui familie va deveni cel mai mare actionar al Ferrari dupa separarea companiei de grupul-mama, anul viitor.

Fiat Chrysler va obtine peste 4 miliarde de dolari din listarea Ferrari, incluzand 1,7 milioane de actiuni suplimentare obtinute prin supraalocare, plus 2,8 miliarde de euro (3,2 miliarde dolari) in numerar din partea diviziei, inainte de separarea de anul viitor. Cererea de actiuni Ferrari din partea investitorilor a depasit oferta, au declarat saptramana trecuta surse apropiate situatiei.

Citeste si:

Fiat Chrysler vinde un numar limitat de actiuni pentru a se asigura ca cererea este ridicata, procedand la fel ca in cazul automobilelor pe care le produce. Grupul italo-american intentioneaza sa distribuie participatia de 80% la Ferrari pe care o mai detine catre proprii investitori, la inceputul anului viitor.

Piero Ferrari isi va pastra detinerea de 10% la producatorul de automobile sport. Aranjorii ofertei publice initiale a Ferrari au fost UBS Group si Merrill Lynch, divizie a Bank of America. La oferta au mai lucrat Allen&Co., Banco Santander, BNP Paribas, JPMorgan Chase si Mediobanca.

Fondurile obtinute prin listarea Ferrari sunt esentiale pentru un program de investitii al Fiat in valoare de 48 de miliarde de euro, concentrat pe extinderea marcilor Jeep, Alfa Romeo si Maserati. Marchionne vrea sa creasca vanzarile anuale ale Fiat Chrysler cu peste 50%, la 7 milioane de vehicule, pana in 2018.