Trimestrul al doilea al anului in curs s-a caracterizat printr-o crestere a increderii consumatorilor si corespunzator, iar sectorul european de retail a inregistrat rezultate bune, se arata in raportul "Retailul european arata semne de insanatosire, insa este nevoie de precautie" al agentiei de evaluare financiara Standard&Poor's Ratings Services.

In Franta, conditiile economice s-au imbunatatit din luna mai 2006. Cresterea valorii Produsului Intern Brut (PIB) a fost peste asteptari, somajul a scazut, in timp ce atat increderea consumatorilor, cat si consumul au crescut, in trimestrul al doilea. "Acesti factori pozitivi sunt compensati, oricum, de o continua focalizare pe preturile mici", a declarat preluat de Rompres analistul de credite al Standard&Poor's, Nicolas Baudouin.

In Marea Britanie, cresterea vanzarilor pentru produsele pe termen scurt din noua din cele zece luni pana la sfarsitul lunii august au fost subminate de limitele impuse de reducerile accentuate necesare vanzarilor, precum si de cresterea ratelor dobanzii si datoriilor consumatorilor.

Sectorul nealimentar de retail in particular, care este dependent de cheltuielile discretionare, va sustine socul consumului din anul 2007. Retailul german a beneficiat de o cerere mult mai accentuata in trimestrul doi, mai ales datorita "efectului Campionatului Mondial de Fotbal". Anul 2007 are o perspectiva deschisa, in acest sens. Cresterea TVA-ului cu 300 de puncte procentuale din 1 ianuarie 2007 ar putea afecta puternic sectorul retail.

Cresterea robusta a retailului din Rusia, crestere continua de la criza din anul 1998, va continua, pentru ca aceasta piata mai are mult de parcurs pana la maturitate. Pe de alta parte, reglementarile raman opace, subdezvoltate si birocratice, creditarile corporatiilor rusesti si retailerii fiind constransi de riscul de tara al Rusiei.