Airbus a anuntat la inceputul verii ca va amana cu sase luni toate livrarile programate pentru acest model. Scandalul care a urmat a condus la concedierea lui Noel Forgeard, co-presedinte la EADS, si a lui Gustav Humbert, co-director la Airbus. Dezvoltarea programului A380 a costat 12 miliarde euro, iar amanarea livrarilor va sterge alte 2 miliarde euro din profitul EADS pana in 2010.
A380 va fi cel mai mare avion civil din istorie, cu 555 de locuri, fiind astfel mai mare decat rivalul Boeing 747. Airbus primise pana in luna iulie 159 de comenzi din parte a 16 companii, ofcicialii companiei declarand la aceea vreme ca se asteapta la cel putin inca 20 de noi comenzi pentru A380 in acest an. Noile amanari ar putea insa determina companiile care au comandat avioanele Airbus sa actioneze constructorul aeronautic in instanta pentru plata unor despagubiri.
Acest tip de probleme au contribuit si la luarea deciziei grupul britanic de aparare BAE Systems care a vandut participatia sa in cadrul Aiburs pentru 2,8 miliarde de euro, EADS fiind in acest moment singurul actionar al constructorului european. Cotatile EADS erau in scadere in aceasta dimineata cu 1,5%.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: